Dziennik Internetowy dla Społeczności Zamówień Publicznych

Strona główna Blog Strona 23

Kto ZAMIESZCZA OGŁOSZENIE o wykonaniu umowy?

Kto zamieszcza ogłoszenie o wykonaniu umowy – podmiot, który prowadził postępowanie, czy ten, który podpisał umowę?

Obowiązek zamieszczenia ogłoszenia o wykonaniu umowy, o którym mowa w art. 448 ustawy Pzp, spoczywa na podmiocie, który przeprowadził postępowanie.  Oznacza to, że ogłoszenie o wykonaniu umowy zamieszcza zamawiający, który przeprowadził postępowanie, nawet jeśli umowę w sprawie zamówienia publicznego zawarł inny zamawiający. 

Powyższe może mieć miejsce w sytuacji, gdy postępowanie prowadzone było przez centralnego zamawiającego.

Źródło: TUTAJ.


PRZEGAPIŁEŚ Święto Zamówień Publiczych – POZAP? Szkoda, że Cię nie było! OBEJRZYJ retransmisję pierwszego dnia! 👇 A następnym razem koniecznie pamiętaj, by świętować z nami! 😉

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

RODO w ZAMÓWIENIACH publicznych. Jak dbać o BEZPIECZEŃSTWO DANYCH osobowych?

RODO w ZAMÓWIENIACH publicznych. Jak dbać o BEZPIECZEŃSTWO DANYCH osobowych?

W dzisiejszym odcinku skupiamy się na jednym z najważniejszych aspektów procesu zamówień publicznych: przestrzeganiu RODO. Dowiesz się, jakie są obowiązki i odpowiedzialności związane z RODO w kontekście zamówień publicznych, na co zwracać uwagę podczas komunikacji w PZP, oraz jak zabezpieczyć swoją instytucję i dbać o bezpieczeństwo danych osobowych.

Gościem odcinka jest Eryk Brodnicki, EMBA, Prezes zarządu Centrum Audytu Bezpieczeństwa Sp. z o.o., wieloletni Inspektor Ochrony Danych w sektorze publicznym i branży prywatnej, ekspert Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej, członek stowarzyszenia ACFE Polska #183, audytor wiodący SZBI wg ISO 27001 i Approved Whistleblowing Compliance Officer. Jest autorem kilkunastu publikacji i prelegentem na wielu wydarzeniach o charakterze krajowym i międzynarodowym.

Po obejrzeniu odcinka koniecznie zostaw subskrypcję na kanale PRZETARGowa – to pierwszy krok do bycia na bieżąco w świecie PZP! 😊


Poznaj nowe oblicze zakupów regulaminowych 👉 KLIKNIJ
Zarejestruj się na platformie edukacyjnej dla Zamówień Publicznych! 👉 REJESTRACJA
Wypróbuj osobistego asystenta planowania – sprawdź Asystentosa! 👉 SPRAWDŹ
Nie czekaj dłużej i ZAPISZ się już dziś na studia podyplomowe! 👉 ZAPISZ SIĘ
Chcesz porozmawiać o platformie zakupowej? Skontaktuj się z nami mailowo: 👉kontakt@opennexus.com


Spis treści:
00:00 – Wstęp
01:52 – RODO a zamówienia
03:33 – Czyja to odpowiedzialność?
04:36 – Przykłady naruszeń
06:02 – Jak wybrać bezpieczny sposób komunikacji w PZP?
09:29 – Krótki blok sponsorowany
10:45 – Jak dbać o bezpieczeństwo w instytucji?
12:00 – Najlepsze praktyki do zastosowania
16:30 – O czym koniecznie pamiętać?
18:18 – Kierunek zmian i trendy
19:24 – Podsumowanie


#opennexus #zamówieniapubliczne #rodo #bezpieczeństwo


Zobacz odcinek RODO w ZAMÓWIENIACH publicznych. Jak dbać o BEZPIECZEŃSTWO DANYCH osobowych? i subskrybuj kanał PRZETARGowa na YouTube! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Czy w ŁĄCZNEJ WARTOŚCI WYNAGRODZENIA uwzględnia się POTRĄCENIA?

Czy w ŁĄCZNEJ WARTOŚCI WYNAGRODZENIA uwzględnia się POTRĄCENIA? Ogłoszenie o wykonaniu umowy

Czy w ogłoszeniu o wykonaniu umowy, wskazując łączną wartość wynagrodzenia wypłaconą z tytułu zrealizowanej umowy należy uwzględnić ewentualne potrącenia (np. z tytułu nałożonych kar umownych)?

Zakres informacji zawartych w ogłoszeniu o wykonaniu umowy znajduje się w załączniku nr 7 do rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie ogłoszeń zamieszczanych w Biuletynie Zamówień Publicznych (Dz. U z 2020 r., poz. 2439).

Zgodnie z pkt 5 ppkt 4) ww. załącznika w ogłoszeniu tym należy podać „łączną wartość wynagrodzenia wypłaconą z tytułu zrealizowanej umowy”, przez którą należy rozumieć całkowitą kwotę, jaką zamawiający wypłacił wykonawcy z tytułu realizacji zamówienia. Rozporządzenie odnosi zatem łączną wartość wynagrodzenia do kwot pieniężnych wypłaconych z tytułu zrealizowanej umowy.

W związku z powyższym, jeśli z należnego wykonawcy wynagrodzenia (w związku z realizacją umowy) zostały naliczone i potrącone kary umowne, należy podać kwotę po potrąceniu.

Źródło: TUTAJ.


PRZEGAPIŁEŚ Święto Zamówień Publiczych – POZAP? Szkoda, że Cię nie było! OBEJRZYJ retransmisję pierwszego dnia! 👇 A następnym razem koniecznie pamiętaj, by świętować z nami! 😉

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Umowy RAMOWE a OGŁOSZENIE o WYKONANIU umowy

Czy art. 448 ustawy Pzp znajduje zastosowanie do umów ramowych i umów wykonawczych zawartych w wyniku udzielenia zamówień objętych umową ramową?

Zgodnie z art. 448 ustawy Pzp (źródło), zamawiający, w terminie 30 dni od wykonania umowy, zamieszcza w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP) ogłoszenie o wykonaniu umowy, na zasadach określonych w dziale III rozdziale 2.

Przepis ten nie znajduje zastosowania do umów ramowych i umów wykonawczych zawartych w wyniku udzielenia zamówień objętych umową ramową. Powyższe podyktowane jest specyfiką i charakterem tych umów. Obowiązek, o którym mowa w art. 448 ustawy Pzp, dotyczy wyłącznie umów zawartych po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, natomiast nie dotyczy szczególnych instrumentów i procedur w zakresie zamówień, jakim jest umowa ramowa.

Nie ma zatem obowiązku zamieszczenia ogłoszenia o wykonaniu umowy w przypadku umowy ramowej ani także umowy wykonawczej.

Źródło: TUTAJ.


PRZEGAPIŁEŚ Święto Zamówień Publiczych – POZAP? Szkoda, że Cię nie było! OBEJRZYJ retransmisję pierwszego dnia! 👇 A następnym razem koniecznie pamiętaj, by świętować z nami! 😉

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

CYBERBEZPIECZEŃSTWO w przetargach publicznych

Jak zrozumieć i zapobiegać atakom cyberprzestępców?

Publiczne przetargi są kluczowym elementem demokratycznej infrastruktury gospodarczej. To sposób, w jaki wiele instytucji i agencji rządowych, lokalnych samorządów, czy też dużych organizacji prywatnych, nabywa towary i usługi. Jednak wraz z digitalizacją procesu przetargowego, cyberbezpieczeństwo stało się krytycznym czynnikiem do rozważenia.

Metody stosowane przez cyberprzestępców:

Phishing: Cyberprzestępcy często korzystają z techniki phishingu, polegającej na wysyłaniu fałszywych e-maili, które wyglądają jak autentyczne komunikaty od instytucji przeprowadzającej przetarg. Mogą one zawierać fałszywe linki do strony przetargowej lub załączniki z malware, które może zainfekować system ofiary.

Ataki typu Man-in-the-Middle: Przestępcy mogą próbować przechwycić i manipulować komunikacją między dwoma stronami. Mogą np. zmienić warunki przetargu lub wprowadzić fałszywe informacje.

Ransomware: Przetargi mogą stać się celem ataków ransomware, gdzie cyberprzestępcy szyfrują istotne dane i żądają okupu za ich odblokowanie. Może to sparaliżować cały proces przetargowy.

Jak można paść ofiarą cyberprzestępcy?

Podmioty uczestniczące w przetargach mogą paść ofiarą cyberprzestępcy na wiele sposobów, ale najczęściej wynika to z nieuwagi i braku świadomości. Może to obejmować kliknięcie na link lub załącznik w e-mailu phishingowym, ujawnienie poufnych informacji lub brak odpowiednich zabezpieczeń komputerowych. Czasem organizacje mogą być celowo atakowane przez przestępców, którzy chcą zakłócić przetarg lub uzyskać nieuczciwą przewagę.

WIĘCEJ dowiesz się w odcinku: Cyberbezpieczeństwo w PRZETARGACH. Zabezpiecz ZAMÓWIENIA publiczne! i subskrybuj kanał PRZETARGowa na YouTube! 👇

Na co zwrócić szczególną uwagę?

  • Uświadamianie pracowników na temat zagrożeń cyberbezpieczeństwa i jak ich unikać, to kluczowy element ochrony przed atakami. Wszyscy uczestnicy procesu przetargowego powinni znać podstawowe techniki stosowane przez przestępców, takie jak phishing czy social engineering.
  • Korzystanie z bezpiecznych i szyfrowanych połączeń jest kluczowe, aby zminimalizować ryzyko przechwycenia danych. Zawsze należy szukać certyfikatów SSL na stronach i innych witrynach wymagających wymiany poufnych informacji.
  • Regularne aktualizacje oprogramowania, systemów operacyjnych i aplikacji zabezpieczających są niezbędne do ochrony przed nowymi zagrożeniami.
  • Wprowadzenie autoryzacji wieloetapowej (Multi-Factor Authentication – MFA) do systemów przetargowych może znacząco zwiększyć ich bezpieczeństwo. MFA wymaga od użytkownika podania co najmniej dwóch form uwierzytelnienia, co komplikuje proces przejęcia konta przez osoby niepowołane.
  • Zapewnienie, że pracownicy mają tylko te uprawnienia, które są im absolutnie niezbędne do wykonania swojej pracy, jest kluczowe dla minimalizacji ryzyka wewnętrznego.
  • Ochrona przed Ransomware: Regularne tworzenie kopii zapasowych danych i używanie oprogramowania do ochrony przed ransomware może pomóc chronić przetargi przed tym typem ataku.

W przypadku wystąpienia incydentu związanego z cyberbezpieczeństwem, kluczowe jest szybkie i efektywne reagowanie. Dobrze przygotowany plan reagowania na incydenty powinien zawierać procedury oceny sytuacji, izolacji systemów, usunięcia zagrożeń, przywrócenia normalnej działalności oraz informowania o incydencie wszystkich zainteresowanych stron.

Cyberbezpieczeństwo w publicznych przetargach jest obszarem, który wymaga szczególnej uwagi i zasobów. W miarę jak procesy przetargowe stają się coraz bardziej cyfrowe, istotne jest, aby wszystkie strony zrozumiały potencjalne zagrożenia i podjęły kroki, aby się przed nimi zabezpieczyć. Cyberprzestępczość to realne i rosnące zagrożenie, które możemy jednak skutecznie zwalczać dzięki odpowiedniej edukacji, planowaniu i zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.


WIĘCEJ wiedzy merytorycznej i praktycznych przykładów uzyskasz na POZAP – wyjątkowym Święcie Zamówień Publicznych w Poznaniu! KUP BILET i zarezerwuj miejsce dla siebie! Musisz tam być! Więcej informacji pod linkiem 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

UMOWY zawarte na CZAS NIEOKREŚLONY, a OGŁOSZENIE o wykonaniu umowy

Czy istnieje obowiązek zamieszczenia ogłoszenia o wykonaniu umowy w przypadku umów zawartych na czas nieoznaczony?

W przypadku umów zawieranych na czas nieoznaczony nie dochodzi do wykonania umowy rozumianego jako jej finalne zakończenie. Świadczenia objęte taką umową mają bowiem charakter powtarzalny, są wykonywane stale i nieprzerwanie, a termin zaprzestania ich realizacji nie jest określony przez strony tej umowy. W takiej sytuacji, gdy umowa w sprawie zamówienia publicznego jest wykonywana w sposób ciągły, nie istnieje z góry ustalony moment, w którym zamawiający może uznać taką umowę za wykonaną.

W związku z powyższym, kierując się celowościową wykładnią art. 448 ustawy Pzp (źródło), nakazującą uznawać, że obowiązek zamieszczenia ogłoszenia odnosi się do umów wykonanych, a więc finalnie zakończonych, uzasadniony jest wniosek, że w zakresie umów zawartych na czas nieoznaczony zamawiający nie jest zobligowany do zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP) takiego ogłoszenia (chyba że dojdzie do odstąpienia od tej umowy lub jej wypowiedzenia).

Powyższe potwierdza treść załącznika nr 7 do rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie ogłoszeń zamieszczanych w Biuletynie Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2020 r., poz. 2439), który określając zakres informacji zawartych w ogłoszeniu o wykonaniu umowy, wskazuje na wymóg oznaczenia okresu, na jaki została zawarta przedmiotowa umowa oraz terminu jej wykonania wraz z informacją, czy umowę wykonano w pierwotnie określonym terminie. Wymienione okoliczności, jak zostało zaś podkreślone wyżej, są nie do wykazania w przypadku umów zawartych na czas nieoznaczony, z wyjątkiem zakończenia tych umów następującego np. na skutek odstąpienia od nich lub ich wypowiedzenia.

Źródło: TUTAJ.


PRZEGAPIŁEŚ Święto Zamówień Publiczych – POZAP? Szkoda, że Cię nie było! OBEJRZYJ retransmisję pierwszego dnia! 👇 A następnym razem koniecznie pamiętaj, by świętować z nami! 😉

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

SPÓR o NALEŻYTE WYKONANIE UMOWY i należyte wynagrodzenie

SPÓR o NALEŻYTE WYKONANIE UMOWY i należyte wynagrodzenie. Ogłoszenie o wykonaniu umowy

Czy należy zamieścić ogłoszenie o wykonaniu umowy jeżeli należyte wykonanie umowy i wysokość należnego wykonawcy wynagrodzenia z tytułu realizacji umowy jest przedmiotem sporu prowadzonego na drodze sądowej?

Określony w art. 448 ustawy Pzp (źródło) obowiązek publikacyjny dotyczy każdej umowy zawartej po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, której realizacja została zakończona.

Mając na względzie zrealizowanie celu regulacji art. 448 ustawy Pzp (źródło) wystąpienie sporu między wykonawcą a zamawiającym dotyczącego prawidłowości jej wykonania (np. w zakresie prawidłowości wykonania umowy, a co za tym idzie ustalenia należnego wynagrodzenia i ewentualnego nałożenia kar umownych) i przeniesienie tego sporu na drogę sądową nie powinno wstrzymywać realizacji przez zamawiającego obowiązku zamieszczenia ogłoszenia o wykonaniu umowy.

Źródło: TUTAJ.


PRZEGAPIŁEŚ Święto Zamówień Publiczych – POZAP? Szkoda, że Cię nie było! OBEJRZYJ retransmisję pierwszego dnia! 👇 A następnym razem koniecznie pamiętaj, by świętować z nami! 😉

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

30-dniowy TERMIN NA ZAMIESZCZENIE ogłoszenia o wykonaniu umowy w przypadku zamówienia podzielonego NA CZĘŚCI

Od którego momentu należy liczyć 30-dniowy termin na zamieszczenie ogłoszenia o wykonaniu umowy w przypadku, gdy zamówienie podzielone jest na części?

Zgodnie z art. 448 ustawy Pzp (źródło), zamawiający, w terminie 30 dni od wykonania umowy, zamieszcza w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP) ogłoszenie o wykonaniu umowy, na zasadach określonych w dziale III rozdziale 2, tj. na zasadach dotyczących zamieszczania ogłoszeń w BZP.

Przez wykonanie umowy, o którym mowa w art. 448 ustawy Pzp, należy rozumieć wykonanie przez wykonawcę umówionego świadczenia. Zasadne jest przyjęcie, że obowiązek zamieszczenia w BZP ogłoszenia o wykonaniu umowy, o którym mowa w art. 448 ustawy Pzp, będzie się aktualizował od dnia sporządzenia protokołu odbioru lub uznania całej umowy za wykonaną.

Na potrzeby zrealizowania obowiązku przewidzianego w ww. przepisie umowę można uznać za wykonaną, gdy zrealizowany zostanie przedmiot świadczenia głównego. W przypadku, gdy zamówienie podzielone jest na części, umowę uznaje się za wykonaną z chwilą zakończenia realizacji ostatniej części umowy.

W powyższym kontekście należy wskazać, że funkcjonalność systemu e-zamówienia umożliwia zamawiającym opublikowanie kilku ogłoszeń o wykonaniu umowy – odrębnie dla każdej z części, ale tylko w sytuacji, gdy na każdą część zamówienia została zawarta oddzielna umowa w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli natomiast zamawiający zawarł jedną umowę na objęte przedmiotem zamówienia świadczenia (części zamówienia), wówczas publikuje jedno ogłoszenie o wykonaniu umowy (jedna umowa – jedno ogłoszenie).

Źródło: TUTAJ.


PRZEGAPIŁEŚ Święto Zamówień Publiczych – POZAP? Szkoda, że Cię nie było! OBEJRZYJ retransmisję pierwszego dnia! 👇 A następnym razem koniecznie pamiętaj, by świętować z nami! 😉

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

ANALIZA potrzeb i wymagań – jak wpływa na SKUTECZNOŚĆ procesu zakupowego?

ANALIZA potrzeb i wymagań – jak wpływa na SKUTECZNOŚĆ procesu zakupowego?

Odkryj kluczowe aspekty analizy potrzeb i wymagań w naszym najnowszym filmie na YouTube! Dowiesz się, czym dokładnie jest ta analiza i jak wpływa na skuteczność procesu zakupowego. Zaczynamy od podstaw: czym są potrzeby i wymagania, a następnie omawiamy, kiedy najlepiej przeprowadzać analizę. Przedstawiamy również narzędzia i techniki, które pozwolą Ci zbierać informacje z rynku. Odpowiadamy też na pytanie, kto powinien dokonywać analizy potrzeb i przedstawiamy zespół zakupowy w kontekście ProcurCompEU. Dzielimy się dobrymi praktykami, które poprawią skuteczność Twoich zakupów. Nie przegap tego cennego filmu! Zapraszamy!

Po obejrzeniu odcinka koniecznie zostaw subskrypcję na kanale PRZETARGowa – to pierwszy krok do bycia na bieżąco w świecie PZP! 😊


Poznaj nowe oblicze zakupów regulaminowych 👉 KLIKNIJ
Zarejestruj się na platformie edukacyjnej dla Zamówień Publicznych! 👉 REJESTRACJA
Wypróbuj osobistego asystenta planowania – sprawdź Asystentosa! 👉 SPRAWDŹ
Nie czekaj dłużej i ZAPISZ się już dziś na studia podyplomowe! 👉 ZAPISZ SIĘ
Chcesz porozmawiać o platformie zakupowej? Skontaktuj się z nami mailowo: 👉kontakt@opennexus.com


Spis treści:
00:00 Przywitanie i wstęp
00:44 Co to jest analiza potrzeb i wymagań?
02:06 Kiedy dokonuję analizy potrzeb i wymagań?
03:35 Narzędzia. Jak przeprowadzić analizę i pozyskać informacje z rynku?
06:44 Bezpieczeństwo zamawiającego – komunikowanie się z wykonawcami przed wszczęciem postępowania
08:35 Kto dokonuje analizy potrzeb? Czym jest zespół zakupowy w rozumieniu ProcurCompEU?
12:59 Dobre praktyki
14:26 Podsumowanie – pytanie – odpowiedź
15:55 Zakończenie


#opennexus #zamówieniapubliczne #przetarg #analiza


Zobacz odcinek ANALIZA potrzeb i wymagań – jak wpływa na SKUTECZNOŚĆ procesu zakupowego? i subskrybuj kanał PRZETARGowa na YouTube! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Czy istniała ZMOWA PRZETARGOWA na zakup karetek? UOKiK bada sprawę

Zmowa przetargowa – zakup karetek

Czy dostawy ambulansów do podmiotów leczniczych odbywają się z naruszeniem prawa konkurencji?

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające, a pracownicy Urzędu, po uzyskaniu zgody sądu, przeprowadzili przeszukania w siedzibach kilku przedsiębiorców.

W kwietniu 2023 r. pracownicy UOKiK w asyście Policji przeprowadzili przeszukania w siedzibach czterech przedsiębiorców zajmujących się produkcją lub dystrybucją ambulansów.

Prowadzone czynności miały związek z postępowaniem wyjaśniającym, które wszczął Prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Z informacji Urzędu wynika, że przedsiębiorcy uczestniczący w przetargach organizowanych m.in. przez stacje pogotowia ratunkowego i szpitale mogli zawrzeć antykonkurencyjne porozumienie, które trwało od 2014 roku. Analizujemy zebrany materiał dowodowy, który wskazuje, że w porozumienie była zaangażowana większa liczba przedsiębiorców. 

Podejrzewamy zawarcie zmowy przetargowej, dlatego wszcząłem postępowanie wyjaśniające i zleciłem przeszukania, które odbyły się za zgodą sądu. Analizujemy obecnie zebrany materiał dowodowy. Przetargi na zakup ambulansów są organizowane regularnie przez setki krajowych podmiotów leczniczych, a ich przedmiotem są dostawy pojazdów kluczowych dla realizacji wielu świadczeń zdrowotnych. Dlatego też możemy mieć do czynienia z naruszeniem prawa konkurencji na rynku, który jest istotny dla właściwego działania systemu opieki zdrowotnej. 

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny

Postępowanie wyjaśniające prowadzone jest w sprawie, a nie przeciwko konkretnym przedsiębiorcom. Jeśli zebrany materiał potwierdzi podejrzenia, wówczas Prezes Urzędu rozpocznie postępowanie antymonopolowe i postawi zarzuty konkretnym podmiotom. Za udział w porozumieniu ograniczającym konkurencję grozi kara w wysokości do 10 proc. obrotu przedsiębiorcy.

Zmowy przetargowe powodują nieefektywne wydawanie pieniędzy przez poszkodowane instytucje publiczne i straty w budżecie państwa, co może być odczuwalne dla nas wszystkich. Dlatego apeluję do osób, które posiadają wiedzę o fakcie zawarcia zmowy, o kontakt z UOKiK w ramach naszego programu pozyskiwania informacji od sygnalistów. Gwarantujemy pełną anonimowość. 

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny

Chcesz poinformować UOKiK o praktykach ograniczających konkurencję? Wejdź na stronę (KLIKNIJ) i skorzystaj z prostego formularza. Zastosowany system zapewnia całkowitą anonimowość, także wobec Urzędu.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 430
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Źródło: TUTAJ.


PRZEGAPIŁEŚ Święto Zamówień Publiczych – POZAP? Szkoda, że Cię nie było! OBEJRZYJ retransmisję pierwszego dnia! 👇 A następnym razem koniecznie pamiętaj, by świętować z nami! 😉

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!