Ubezpieczenia mienia wspólnot mieszkaniowych – czy należy stosować przepisy PZP?
Pytanie dotyczy kwestii ubezpieczenia mienia wspólnot. Skoro zamawiający (spółka miejska) nie wydatkuje pieniędzy publicznych (składkę za ubezpieczenie opłacają mieszkańcy wspólnot), a procedura jest przeprowadzana w imieniu i na rzecz wspólnot czy zasadnym jest przeprowadzenie postępowania w trybie PZP? Stroną umowy ubezpieczenia będzie spółka miejska, lecz finansowanie będzie pochodziło z pieniędzy prywatnych.
W świetle przepisów Pzp i brzmieniem art. 7 pkt 32 ustawy Pzp (źródło), zamówieniem jest umowa, która spełnia łącznie następujące przesłanki: jej stronami są zamawiający i wykonawca, przedmiotem tej umowy są usługi, dostawy lub roboty budowlane, a umowa ma mieć odpłatny charakter.
Więcej na ten temat w opinii UZP: TUTAJ. Co prawda, dotyczy ona ubezpieczenia pracowników – ale stan faktyczny i okoliczności są te same co podjęte w pytaniu.
PRZEGAPIŁEŚ Święto Zamówień Publiczych – POZAP? Szkoda, że Cię nie było! OBEJRZYJ retransmisję pierwszego dnia! 👇 A następnym razem koniecznie pamiętaj, by świętować z nami! 😉