Dziennik Internetowy dla Społeczności Zamówień Publicznych

Strona główna Blog Strona 12

NARUSZENIE DYSCYPLINY FINANSÓW publicznych – czym jest?

Dyscyplina finansów publicznych to specyficzny rodzaj odpowiedzialności, jaki spoczywa na osobach, które co do zasady wydatkują środki publiczne lub zarządzają mieniem publicznym. Aby poznać jej istotę, należy dokładnie zapoznać się z definicją dyscypliny.

Definicja dyscypliny finansów publicznych

Wiele osób zastanawia się, czym jest odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Definicji powyższej instytucji ustawodawca nie wskazuje w żadnym akcie prawnym, choć ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2021 r., poz. 289 ze zm. – tekst jednolity), zwana dalej „uondfp”, określa zasady i zakres odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, organy właściwe oraz postępowanie w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych. 

W związku z powyższym poszczególne elementy składające się na znamiona ww. instytucji należy zrekonstruować z całokształtu regulacji samej uondfp oraz przepisów szczególnych. Zatem dyscyplinę finansów publicznych rozumieć należy jako katalog zasad odnoszących się do prawidłowego gospodarowania środkami publicznymi, sformułowanych w przepisach szczegółowych. Chodzi tu nie tylko o prawo stricte finansowe, ale także o normy objęte prawem zamówień publicznych czy ustawą o rachunkowości. Zakres przedmiotowy zachowań powodujących odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych obejmuje działania lub zaniechania niezgodne z przepisami regulującymi gospodarowanie mieniem i środkami publicznymi, szkodliwe dla finansów publicznych. Klasyfikacja naruszeń dyscypliny obejmuje cztery obszary, tj. gromadzenie dochodów publicznych, wydatkowanie środków publicznych, zaciąganie zobowiązań oraz przeprowadzanie inwentaryzacji.

Dyscyplina finansów publicznych polega na przestrzeganiu zasad prawidłowej gospodarki finansowej związanej z gromadzeniem i wydatkowaniem środków publicznych. Jest to całokształt norm określających pożądane zachowanie osób odpowiedzialnych za jej zachowanie, obejmuje przestrzeganie prawa w zakresie budżetowania, a na jej stan oddziałuje w istotnym stopniu funkcjonowanie aparatu kontroli. Instytucja dyscypliny budżetowej postrzegana jest także jako ważny instrument mający zapewnić racjonalne i efektywne ekonomiczne planowanie budżetowe.

Definicja naruszenia dyscypliny finansów publicznych

Z kolei naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest czyn (działanie lub zaniechanie) osoby o statusie wyznaczonym w uondfp, określony w prawie jako naruszenie dyscypliny finansów publicznych, zawiniony, szkodliwy dla finansów publicznych.

Dyscyplina finansów publicznych obejmuje przestrzeganie prawnie wyznaczonych reguł ustalania, poboru i egzekucji należności stanowiących środki publiczne oraz gospodarowanie nimi w skali mikroekonomicznej, czyli w jednostkach sektora finansów publicznych i poza nimi, jeśli podmioty te korzystają ze środków publicznych. Pod względem przedmiotowym dyscyplina finansów publicznych obejmuje te wymogi, których nieprzestrzeganie traktowane jest przez ustawodawcę jako popełnienie czynu stanowiącego naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

Realizacja zadań publicznych związanych z ww. zakresem obciążona jest ryzykiem naruszenia dyscypliny finansów publicznych. Ryzyko to ponoszone jest nie przez instytucję, jako podmiot gospodarczy, ale osoby, które otrzymały prerogatywy do realizacji zadań objętych ww. ryzykiem. Odpowiedzialność ta może dotyczyć zarówno własnych jak i cudzych działań lub ich brak, które zgodnie z obowiązującymi przepisami zostały zakwalifikowane jako czyny noszące znamiona naruszenia dyscypliny finansów publicznych.


KURS eNotices2 dostępny na przetargOS.pl! KLIKNIJ w przycisk poniżej i uzyskaj dostęp do PrzetargOS PREMIUM lub skorzystaj z DEDYKOWANEGO KURSU! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

STRATEGIA ułatwi Ci pracę w ZAMÓWIENIACH!

Strategia zamówień publicznych

@opennexus

Strategia dla zamówień publicznych. Czy wiesz dlaczego warto ją mieć? Jakie kategorie zakupowe warto określić i jak ułożyć je na macierzy? Więcej o strategii zakupowej dowiesz na kanale YouTube PRZETARGowa. Link w komentarzu 👇 #strategia #zamówienia #zamowieniapubliczne #macierz #kategorie #przetarg

♬ Aesthetic – Tollan Kim

Strategia dla zamówień publicznych. Czy wiesz dlaczego warto ją mieć? Jakie kategorie zakupowe warto określić i jak ułożyć je na macierzy?

Cały odcinek dostępny na kanale PRZETARGowa na YouTube 🧡 Link poniżej! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

WNIOSKI o wszczęcie postępowania – czy da się robić je SZYBKO i LOGICZNIE?

Wnioski o wszczęcie postępowania – szybko i logicznie

Drodzy Fani Efektywności i Oszczędności Czasu,

ZOSTAWCIE ZA SOBĄ:
😥 Bieganie po biurze z wnioskiem o wszczęcie postępowania.
😰 Brak kontroli nad tym kiedy Twój wniosek do Ciebie wróci, jaki ma status, na jakim etapie jest jego akceptacja.
😱 Stres, bo nie wiadomo, czy w obliczeniach nie zgubiło się żadnego przecinka i uzupełniło wszystkie dane.

POSTAWCIE NA:
🏃‍♂️ Akceptacja wniosku o wszczęcie postępowania  na 1 KLIK w systemie AsystentOS!
📊 Pełną kontrolę! Bieżący podgląd statusu wniosku na każdym etapie!
🧮 Bezbłędność obliczeń – AsystentOS liczy za Ciebie, dbając o bezbłędność  i kompletność wniosku.

CHCECIE WIĘCEJ? TYLKO TERAZ -23% zniżki z okazji Black Week na moduł wniosków AsystentOS!

🚨 UWAGA, dziś ostatni dzień na zdobycie zniżki! 🚨

ZOSTAW swoje dane w formularzu a my skontaktujemy się z Tobą w celu omówienia szczegółów! Zdobądź AsystentOS i odetchnij z ulgą! 😌✨

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

E-DORĘCZENIA – czym są i jakie jest ich ZASTOSOWANIE?

0

E-DORĘCZENIA – czym są i jakie jest ich ZASTOSOWANIE?

Zapraszamy Was do obejrzenia wywiadu na naszym kanale, który jest dedykowany pracownikom sektora publicznego! W tym wspólnym nagraniu Zygmunt Kopacz przeprowadza wywiad z ekspertem Michałem Taborem, reprezentującym obserwatorium.biz

Michał Tabor podzieli się swoją wiedzą na temat eDoręczeń – jakie są ich zastosowania, jak się różnią od tradycyjnej poczty elektronicznej oraz jakie mają powiązania ze skrzynką mailową. Odkryje także, dlaczego eDoręczenia bardziej przypominają system finansowy niż zwykłą komunikację mailową.

Jeśli jesteście ciekawi, jak eDoręczenia mogą wpływać na Waszą pracę w dziale zamówień publicznych i jakie korzyści niosą ze sobą te innowacyjne rozwiązania, ten film jest dla Was idealny! Nie przegapcie okazji, aby poszerzyć swoją wiedzę na ten temat. Obejrzyjcie nasze najnowsze nagranie i dowiedzcie się więcej już dziś!

Po obejrzeniu odcinka koniecznie zostaw subskrypcję na kanale PRZETARGowa – to pierwszy krok do bycia na bieżąco w świecie PZP! 😊

Zobacz odcinek E-DORĘCZENIA – czym są i jakie jest ich ZASTOSOWANIE? i subskrybuj kanał PRZETARGowa na YouTube! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

WNIOSKI o wszczęcie postępowania na AsystentOS – NAJLEPSZA INWESTYCJA na koniec roku!

Drodzy Czytelnicy!

To ostatnie dni naszej Black Week promocji z AsystentOS! Tylko do 1 grudnia możecie skorzystać z 23% ZNIŻKI na nasze wyjątkowe narzędzie do generowania wniosków o wszczęcie postępowania wraz ze ścieżkami akceptacji. To najlepsza inwestycja dla Twojej organizacji na koniec roku!!

AsystentOS to klucz do efektywności i oszczędności czasu. Dzięki niemu możecie automatyzować procesy, eliminować błędy i spersonalizować wnioski, by sprostały Waszym oczekiwaniom.

Dla Waszej wygody wystarczy zostawić swoje dane w formularzu, a my skontaktujemy się z Wami, by omówić szczegóły.  Niezależnie od tego, jaką funkcję pełnicie w procesie zamówieniowym – AsystentOS uczyni Waszą pracę bardziej efektywną i przyjemną!

To ostatnia szansa na skorzystanie z naszej wyjątkowej oferty – nie przegapcie jej!

Zostaw swoje dane kontaktowe i rozpocznij efektywne tworzenie wniosków o wszczęcie postępowania już teraz! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

WNIOSKI o wszczęcie postępowania – PYTANIA I ODPOWIEDZI

Na końcu BONUS! Jak przygotować je łatwiej, szybciej i bez błędów!

Zamówienia publiczne stanowią znaczący obszar działalności administracji publicznej, a proces ich udzielania podlega rygorystycznym zasadom i przepisom prawa. Drogowskazem dla zamawiających jest przede wszystkim ustawa Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019 r., a także cała gama aktów wykonawczych do tej ustawy. 

Niniejszy artykuł będzie o wnioskach o wszczęcie postępowania (zamówienia publicznego). Tematyka o tyle interesująca, że w ustawie nie znajdziemy o niej ani słowa. A jak się okazuje, jednak u zdecydowanej większości zamawiających jest to niezbędny element procesu udzielania zamówień publicznych. 

Czy kwestię sporządzania wniosków o wszczęcie postępowania reguluje jakikolwiek akt prawny?

Nie, w żadnym z aktów prawnych związanych z zamówieniami publicznymi nie znajdziemy przepisu zobowiązującego zamawiających do sporządzania wniosków o wszczęcie postępowania.

Czym są wnioski o wszczęcie postępowania?

Pomijając kwestię planowania zamówień, wniosek to najczęściej pierwszy etap rozpoczynający proces przygotowania się do ogłoszenia postępowania. W prostych słowach: to dokument zawierający dane o planowanym do wszczęcia postępowaniu, podpisywany przez różnych decydentów w ramach jednostki. 

Jakie dane powinien zawierać wniosek o wszczęcie postępowania? 

Przede wszystkim, z racji, że nie ma prawnego obowiązku sporządzania wniosków o wszczęcie postępowania, nie ma również prawnie uregulowanego wzorca takiego wniosku. Zatem kształt wniosku w dużej mierze zależy od potrzeb zamawiających, którzy tworzą własne wzory wniosków. Podstawowe informacje, które najczęściej znajdziemy we wzorach wniosków:

  • nazwa i opis zadania, które chcemy zrealizować (nazwa zamówienia),
  • krótki opis przedmiotu zamówienia,
  • rodzaj zamówienia,
  • informacja, czy zamówienie będzie podzielone na części / udzielane w częściach,
  • wartość szacunkowa netto zamówienia / części, stawka VAT, wartość brutto,
  • data szacowania wartości zamówienia, osoba dokonująca szacowania,
  • informacja o przewidywanych zamówieniach polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych / usług,
  • informacja o przewidywanych opcjach,
  • termin realizacji zamówienia,
  • załączniki (przykładowo: OPZ, notatka z szacowania, itp).

W jakim celu jednostki sporządzają wnioski o wszczęcie postępowania?

Najczęściej króluje zasada: podpisany wniosek o wszczęcie postępowania = zielone światło do podjęcia działań w celu ogłoszenia przetargu. Wniosek sporządzamy po to, aby uzyskać zgodę odpowiednich osób na realizację danego postępowania, czyli np: 

  • dział finansowo – księgowy – potwierdza swoim podpisem posiadanie środków finansowych na realizację zadania w planie finansowym,
  • dział zamówień publicznych – potwierdza swoim podpisem, że postępowanie zostało przewidziane w planie zamówień publicznych, potwierdza tryb, w jakim ma zostać udzielone,
  • dyrektor / prezes / wójt itd – potwierdza zasadność realizacji postępowania, daje ostateczne zielone światło do realizacji.

Powyższe zgody uwarunkowane są oczywiście od danych, jakie są zawarte we wniosku. To kolejny cel sporządzania wniosków: zebranie podstawowych wstępnych informacji o postępowaniu, jest to tzw. materiał wyjściowy do dalszych prac nad przygotowaniem postępowania. 

Bardzo ważnym aspektem zawartym w każdym wniosku jest szacowana wartość zamówienia. Wartość ta determinuje bowiem próg postępowania, a co za tym idzie, wpływa na podjęcie decyzji o trybie, w jakim postępowanie będzie udzielane. 

Jak przebiega w praktyce przygotowanie i procedowanie wniosku o wszczęcie postępowania?

W większości przypadków wnioski sporządzane są przez osoby merytoryczne, najczęściej w oparciu o plan zamówień publicznych. Tak jak zostało to wspomniane wyżej, jednostki posiadają własne wzory wniosków, często różne w zależności od trybu postępowania. Te przetargowe to zazwyczaj bardziej rozbudowane wnioski pod względem ilości danych w nich zawartych, te poniżej 130 000 zł są przeważnie krótsze.

Mimo wszechobecnej i coraz bardziej popularnej elektronizacji i automatyzacji różnych procesów, w przeważającej części przypadków przygotowanie i procedowanie wniosków odbywa się metodą tradycyjną papierową, polegającą na wypełnieniu odpowiedniego formularza wniosku, następnie zaniesieniu go do odpowiednich osób (decydentów) w odpowiedniej kolejności, celem zebrania podpisów. W nielicznych jednostkach, po wypełnieniu wniosku najczęściej w formacie word, ich obieg odbywa się elektronicznie. 

Co nas boli w tradycyjnym procesie sporządzania wniosków i ich procedowania?

Przede wszystkim pamiętajmy o zasadzie: papier / word jest cierpliwy i przyjmie wszystko. Szczególnie w tej tradycyjnej formie, gdzie osoba wypełniająca wpisuje wszystko z tzw. “palca”. I tak pokrótce podstawowe bolączki takiego procesu:

  • niekompletność wniosków – często do osób akceptujących trafiają wnioski niekompletne, tzn. nie wszystkie pola są wypełnione. “Word” raczej tego nie pilnuje,
  • błędy rachunkowe – błędy w obliczeniach, złe przeliczenia wartości brutto, złe podsumowania, zły kurs euro + przeliczenia,
  • długi czas procedowania wniosku – wniosek przecież trzeba zanieść od drzwi do drzwi. Potem przypominać się, dopytywać czy już został podpisany. A gdy okaże się, że są błędy – procedura się powtarza przez konieczność wprowadzenia poprawek,
  • konieczność poprawiania błędów i niekompletność generują negatywne emocje,
  • wszystko powyższe wpływa na wydłużenie procedury przygotowania postępowania. 

Biorąc pod uwagę powyższe, niejednokrotnie spalamy naszą energię już na początku procesu przygotowawczego postępowania.

Wnioski o wszczęcie postępowania szybciej, łatwiej i bez błędów? Da się?

Zdecydowanie tak! Wyżej opisane bolączki spotykały i spotykają wciąż wielu z nas. Dlatego, aby ich uniknąć, stworzyliśmy narzędzie AsystentOS! AsystentOS tworzony był od samego początku przez osoby, które takich bolączek w procesie udzielania zamówień publicznych doświadczały. To narzędzie, nad którym pracują osoby będące zamawiającymi z krwi i kości.

AsystentOS posiada moduł wniosków o wszczęcie postępowania, które zostały przygotowane w taki sposób, aby wyeliminować to, co nas w procesie wnioskowania boli. Dodatkowo zaoszczędzić czas i sprawić, że przygotowanie wniosków, jak i ich obieg będzie zdecydowanie szybszy i przyjemniejszy dla wszystkich uczestników tego procesu. 

WIĘCEJ informacji o narzędziu asystentOS.pl przeczytasz pod linkiem 👇

Jak działa AsystentOS i moduł wniosków?

  • Wniosek w pełni elektroniczny – uzupełniasz odpowiednie pola w systemie, eliminujesz papier. Jeśli jednak chcesz, możesz go potem pobrać jako pdf lub word.
  • Wniosek spersonalizowany pod indywidualne potrzeby zamawiającego – poprzez bogatą gamę różnych pól opcjonalnych, można odwzorować kształt wniosku zgodnie z obecnie obowiązującym w danej jednostce.
  • Wniosek będzie kompletny – system nie puści dalej wniosku, który nie będzie miał uzupełnionych wszystkich pól obowiązkowych. Sam sterujesz tym, które pola mają być obowiązkowe.
  • Wniosek będzie pozbawiony błędów rachunkowych – wystarczy podać kwotę netto, wskazać VAT – resztę system przeliczy sam, zsumuje co trzeba.
  • Akceptacja elektroniczna – obieg wniosków jest elektroniczny. Wniosek można zaakceptować na klik. O kształcie ścieżki, którą podąży wniosek, decydujesz Ty.
  • Oszczędzisz czas skoro wniosek będzie bez błędów rachunkowych, nie tracisz czasu na poprawianie. Skoro akceptacja będzie elektroniczna, nie tracisz czasu na bieganie za podpisami. Jeśli coś wymaga poprawy – można wniosek zedytować.
  • Transparentność – przy wniosku odkłada się pełna historia dokonywanych przy nim akcji.
  • Masz kontrolę nad swoim wnioskiem – w systemie widać u kogo wniosek się znajduje, jaki ma status, dostajesz powiadomienia mailowe gdy ktoś akceptuje / odrzuca Twój wniosek, czy też jeśli dostaniesz wniosek do weryfikacji.

Dodatkowe możliwości

Jeszcze kilka słów o polach opcjonalnych, które można włączyć we wniosku, w zależności od potrzeb zamawiającego. Jaki cel nam przyświecał przy kreowaniu tych pól? Przede wszystkim zasada reużywalności danych.

We wnioskach znajdziecie m.in. takie pola jak: komisja przetargowa, pytanie o wstępne konsultacje rynkowe, kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia i wiele innych. Mając na względzie dalsze plany rozwojowe, myślimy o wspomnianej reużywalności danych. Przykładowo te powyżej są danymi, które musimy zawrzeć w protokole końcowym z postępowania. Ponadto uwzględniając na przykład dane o powołaniu komisji przetargowej we wniosku, oszczędzamy sobie czas i konieczność tworzenia dodatkowych dokumentów związanych z powołaniem komisji przetargowej. 

Jako wisienka na torcie, warto dodać, że tworzeniu modułu wniosków w AsystentOS przyświeca oczywiście jakość openNexus. Od 14 lat tworzymy narzędzia, dzieląc się z Wami doświadczeniem w elektronizacji i automatyzacji procesów w zamówieniach publicznych. Pilnujemy przy tym, aby nasze narzędzia były intuicyjne, proste i aby dążyły do ułatwienia i przyspieszenia Waszej pracy. 

Dodatkowo TYLKO TERAZ masz możliwość uzyskania -23% zniżki na moduł wniosków o wszczęcie postępowania wraz ze ścieżkami akceptacji by AsystentOS!

Zostaw swoje dane kontaktowe i rozpocznij efektywne tworzenie wniosków już teraz! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

wyGENERUJ sobie czas z AsystentOS!

BŁĘDOODPORNE WNIOSKI o wszczęcie postępowania na AsystentOS z 23% ZNIŻKĄ – tylko teraz!

@opennexus

wyGENERUJ sobie czas z AsystentOS w Black Week! 🌟 Dajemy Ci niepowtarzalną szansę na oszczędność czasu i eliminację błędów dzięki AsystentOS! 📅 Od 24 listopada do 1 grudnia, oferujemy niezwykłą zniżkę -23% na elektroniczne generowanie spersonalizowanych wniosków wraz ze ścieżkami akceptacji. 🚀 Dlaczego warto wybrać AsystentOS? – Błędoodporność: Nasze rozwiązanie pilnuje, abyś nie popełnił błędu i aby wniosek był kompletny! – Personalizacja: Twórz wnioski dostosowane do potrzeb użytkownika. – Automatyzacja: Oszczędź cenny czas, automatyzując procesy i wyliczenia! 📆 Nie czekaj! Ta oferta obowiązuje tylko do końca roku 2023!* Zostaw swoje dane kontaktowe i rozpocznij efektywne tworzenie wniosków już teraz! 👉https://asystentos.opennexus.com/blackweek *Jeśli zgłosisz się w trakcie trwania Black Week AsystentOS, czyli 24.11-01.12. #blackweek #blackweek2023 #blackfriday #pzp #zamowieniapubliczne #wnioski

♬ Marketing Businness – ZydSounds

🌟 Dajemy Ci niepowtarzalną szansę na oszczędność czasu i eliminację błędów dzięki AsystentOS!

📅 Od 24 listopada do 1 grudnia, oferujemy niezwykłą zniżkę -23% na elektroniczne generowanie spersonalizowanych wniosków o wszczęcie postępowania wraz ze ścieżkami akceptacji.

🚀 Dlaczego warto wybrać AsystentOS?

– Błędoodporność: Nasze rozwiązanie pilnuje, abyś nie popełnił błędu i aby wniosek o wszczęcie postępowania był kompletny!
– Personalizacja: Twórz wnioski o wszczęcie postępowania dostosowane do potrzeb użytkownika.
– Automatyzacja: Oszczędź cenny czas, automatyzując procesy i wyliczenia!

📆 Nie czekaj! Ta oferta obowiązuje tylko do końca roku 2023! (Jeśli zgłosisz się w trakcie trwania Black Week AsystentOS, czyli 24.11-01.12.)

Zostaw swoje dane kontaktowe i rozpocznij efektywne tworzenie wniosków o wszczęcie postępowania już teraz! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

BŁĘDOODPORNE WNIOSKI o wszczęcie postępowania na AsystentOS!

BŁĘDOODPORNE WNIOSKI o wszczęcie postępowania na AsystentOS

Cześć, Drodzy Czytelnicy!

Dziś chcielibyśmy Wam przedstawić niezwykłą okazję, która odmieni Waszą pracę i oszczędzi cenny czas. Trwa Black Week z AsystentOS, a to oznacza jedno – 23% ZNIŻKI na nasze błędoodporne i efektywne rozwiązanie!

AsystentOS to narzędzie, które automatyzuje procesy, sprawiając, że możecie skupić się na najważniejszych zadaniach. Moduł wniosków o wszczęcie postępowania eliminuje błędy i pozwala spersonalizować wnioski, by spełnić Wasze oczekiwania.

Dla Waszej wygody przygotowaliśmy prosty krok. Wystarczy zostawić swoje dane w formularzu, a my skontaktujemy się z Wami, by omówić szczegóły. Niezależnie od tego, jaką funkcję pełnicie w procesie zamówieniowym – AsystentOS uczyni Waszą pracę bardziej efektywną i przyjemną!

Czyż to nie rewolucyjna szansa na transformację Waszej codzienności? Nie przegapcie tego wyjątkowego okna – Black Week trwa tylko do 1 grudnia 2023. Dajcie sobie szansę na oszczędność czasu i większą efektywność! KLIKNIJ w przycisk poniżej! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Czy E-DORĘCZENIA są OBOWIĄZKOWE w zamówieniach publicznych?

0

Czy E-DORĘCZENIA są OBOWIĄZKOWE w zamówieniach publicznych?

Zapraszamy Was na fascynującą podróż w głąb polskiego prawa dotyczącego zamówień publicznych w naszym najnowszym filmie na kanale! Dziś skupimy się na jednym z najbardziej kontrowersyjnych tematów w tej dziedzinie: czy eDoręczenia są obowiązkowe w zamówieniach publicznych? Przyjęte zmiany prawne stawiają przed nami pytanie, czy elektroniczne formy dostarczania dokumentów są wymagane nawet w przypadku zamówień o wartości do 130 tys złotych.

W tej pasjonującej dyskusji będziemy mieli okazję porozmawiać z ekspertem, Przemysławem Wojtylakiem, który przedstawi nam zarówno argumenty za, jak i przeciw obowiązkowi eDoręczeń. Przemysław podzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, pomagając nam zrozumieć różne strony tego zagadnienia. Czy eDoręczenia przynoszą rzeczywiste korzyści w procesie zamówień publicznych? Jakie są wyzwania i zalety związane z wprowadzeniem tego obowiązku? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie właśnie w tym filmie.

Nie przegapcie tej ważnej rozmowy, która może rzucić nowe światło na temat elektronicznych form dostarczania dokumentów w zamówieniach publicznych. Zdobądźcie wiedzę i dołączcie do dyskusji, pomagając nam zrozumieć, jakie są prawdziwe implikacje tych zmian dla naszej codziennej rzeczywistości. Kliknijcie 'play’ i razem z nami zgłębcie tę kwestię. Czekamy na Wasze komentarze i opinie na ten temat! Oglądajcie i bądźcie na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami w światku zamówień publicznych.

Po obejrzeniu odcinka koniecznie zostaw subskrypcję na kanale PRZETARGowa – to pierwszy krok do bycia na bieżąco w świecie PZP! 😊


Poznaj nowe oblicze zakupów regulaminowych 👉 KLIKNIJ
Zarejestruj się na platformie edukacyjnej dla Zamówień Publicznych! 👉 REJESTRACJA
Wypróbuj osobistego asystenta planowania – sprawdź Asystentosa! 👉 SPRAWDŹ
Nie czekaj dłużej i ZAPISZ się już dziś na studia podyplomowe! 👉 ZAPISZ SIĘ
Chcesz porozmawiać o platformie zakupowej? Skontaktuj się z nami mailowo: 👉kontakt@opennexus.com


Spis treści:
00:00 – Wstęp i geneza burzy w związku z eDoręczeniami.
01:42 – O co chodzi w eDoręczeniach?
03:02 – O zamówieniach regulaminowych w eDoręczeniach LITERALNIE z ustawy.
06:59 – O zamówieniach regulaminowych w eDoręczeniach PRAKTYCZNIE.
09:35 – Potwierdzenie wysłania a kontrola zamówień regulaminowych.
10:47 – Dlaczego eDoręczenia nie są obowiązkowe w każdym przypadku? Przykład dostępu do informacji publicznej.
13:38 – Podsumowanie i zakończenie


#opennexus #zamówieniapubliczne #pzp #wywiad


Zobacz odcinek Czy E-DORĘCZENIA są OBOWIĄZKOWE w zamówieniach publicznych? i subskrybuj kanał PRZETARGowa na YouTube! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

KONSEKWENCJE BRAKU PODANIA KWOTY przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia

Jakie konsekwencje niesie za sobą niepodanie kwoty, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia zgodnie z art. 222 ust. 4 ustawy Pzp w postępowaniu prowadzonym na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy Pzp?

Ani ustawa Prawo zamówień publicznych, ani ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych nie przewidują sankcji za niezamieszczenie, czy opóźnienie w zamieszczeniu na stronie prowadzonego postępowania informacji o kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia.  

Jest to uchybienie niepowodujące konieczności unieważnienia postępowania ze względu na wadę, o ile uchybienie to nie ma wpływu na wynik postępowania.

Podanie kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia jest wypełnieniem zasady jawności postępowania i równego traktowania wykonawców. To kwota wynikająca aktualnie z budżetu zamawiającego, planu finansowego lub innego dokumentu pełniącego podobne funkcje planistyczne, z którą zapoznają się wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia w jednym czasie. Podanie kwoty ma na celu m.in. wykluczenie ryzyka “manipulowania” wysokością środków przeznaczonych na realizację zamówienia w przypadku, gdy np. zamawiający chciałby nie udzielić zamówienia konkretnemu wykonawcy.

Problem może pojawić się dopiero wówczas, gdy zamawiający nie wskazał kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia i chciałby unieważnić postępowanie z uwagi na fakt, że cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W takim przypadku działanie polegające na unieważnieniu postępowania z powodu wyżej wskazanej przesłanki mogłoby stanowić naruszenie, które ma wpływ na wynik postępowania.


KURS eNotices2 dostępny na przetargOS.pl! KLIKNIJ w przycisk poniżej i uzyskaj dostęp do PrzetargOS PREMIUM lub skorzystaj z DEDYKOWANEGO KURSU! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!