Dziennik Internetowy dla Społeczności Zamówień Publicznych

Strona główna Blog Strona 34

TRYB PODSTAWOWY wariant 1 – jak przeprowadzić postępowanie? Instrukcja w 5 KROKACH!

Przetarg krajowy krok po kroku. Kolejność działań, jakie musisz wykonać, żeby przeprowadzić postępowanie od A do Z.

Schemat, który przedstawimy, można odnieść do dostaw, usług, robót budowlanych w trybie podstawowym wariant I. Będziemy mówić o zamówieniach klasycznych, których wartość jest większa niż 130 000 zł, ale nie przekracza progów unijnych. 

Wysokości progów uzależnione są od rodzaju zamawiającego, o czym przeczytacie więcej w artykule na pod linkiem: KLIKNIJ.

I Przygotowanie postępowania

  1. Przygotowanie dokumentacji:
  • opis przedmiotu zamówienia (merytoryczni)
  • szacowanie wartości zamówienia
  1. Wniosek o wszczęcie
  2. Powołanie komisji przetargowej lub wyznaczenie osób 
  3. SWZ + załączniki, w tym oświadczenia, formularz ofertowy, projektowane postanowienia umowne

WSZYSTKO o DOKUMENTACJI przetargowej dowiesz się ze szkoleń na platformie edukacyjnej dla Zamówień Publicznych – przetargOS! 👇


II Wszczęcie (upublicznienie) i przebieg postępowania przed otwarciem

5. E-ZAMÓWIENIA: Ogłoszenie o zamówieniu – OBOWIĄZKOWE

  • rejestracja konta zamawiającego – wymagana
  • nadanie uprawnień w ramach konta
  • rejestracja postępowania
  • przygotowanie ogłoszenia na odpowiednim formularzu zgodnym z trybem postępowania
  • opublikowanie ogłoszenia na e-Zamówieniach

6. STRONA PROWADZONEGO POSTĘPOWANIA (platforma zakupowa) 
Zamieszczenie SWZ na stronie prowadzonego postępowania. Zobacz stronę prowadzonego postępowania na platformie Open Nexus: przeczytaj artykuł TU.

7. Odpowiadamy na pytania do SWZ, mamy możliwość zmian w dokumentach jeśli jest taka potrzeba.

A jeśli chcesz zobaczyć, jak wygląda proces publikacji przetargu na platformazakupowa.pl, obejrzyj odcinek na naszym kanale YouTube PRZETARGowa! 👇

8. Od etapu ogłoszenia postępowania wykonawca ma 5 dni na złożenie odwołania do KIO.

9. Można unieważnić przed otwarciem 256 bez konsekwencji ani przesłanek (dalsze prowadzenie jest nieuzasadnione).

III Otwarcie, badanie i ocena ofert

10. Otwarcie ofert

11. Informacja o złożonych ofertach na stronę prowadzonego postępowania.

12. Informacja do Prezesa UZP o złożonych ofertach.

13. Badanie ofert tj.: omyłki, RNC, podpisy, część merytoryczna. Badanie, czy nie zachodzą przesłanki odrzucenia – lista ściśle określonych przypadków w ustawie art. 226 (źródło). Na tym etapie dokonujemy klasyfikacji, które oferty podlegają odrzuceniu, a które są ważne, ale nie dokonujemy faktycznego odrzucenia.

14. Ranking ofert – przyznajemy punkty wg przyjętych kryteriów oceny ofert – nie bierzemy pod uwagę ofert podlegających odrzuceniu. 

15. Oferty dodatkowe (może się zdarzyć – postępujemy wg zasad).

16. Wzywamy do złożenia dokumentów wykonawcę najwyżej ocenionego – pierwszego w rankingu.

17. Badamy dokumenty złożone przez wezwanego wykonawcę. Jeśli występują braki lub błędy w dokumentach, wzywamy do uzupełnienia.


Pamiętaj, że terminy prosto i szybko obliczysz z osobistym asystentem postępowańasystentOS.pl 👇


IV Rozstrzygnięcie postępowania

18. Zamieszczamy informację o wyborze najkorzystniejszej oferty oraz ofertach, które zostały odrzucone. Zakres informacji określony w ustawie.

V Umowa (zawarcie i realizacja)

19. Podpisujemy umowę – termin min. 5 dni jeśli więcej niż 1 oferta, gdy 1 oferta – można od razu.

20. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia – 30 dni od zawarcia umowy.

21. Sporządzamy protokół końcowy postępowania – odzwierciedla przebieg całego postępowania.

22. Ogłoszenie o zmianach umowy – jeśli zajdzie taka konieczność.

23. Ogłoszenie o wykonaniu umowy.


ZOBACZ, jak publikuje się PRZETARGI na platformazakupowa.pl 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Obligatoryjna PODSTAWA WYKLUCZENIA na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 2 lit a)

Przesłanka wykluczenia, okres wykluczenia i podmiotowy środek dowodowy potwierdzający brak podstaw wykluczenia w zakresie:

Obligatoryjnej podstawy wykluczenia na podst. art. 108 ust. 1 pkt 2 lit a)

przesłanka wykluczenia – ust. 1 pkt 2 lit. a  – wykluczeniu podlega wykonawca  jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego  

okres wykluczenia – art. 111 pkt 1 i 2 lit. a ustawy Pzp (źródło) – jeżeli od dnia uprawomocnienia się wyroku potwierdzającego zaistnienie tej podstawy wykluczenia nie upłynął okres 5 lat, chyba że w tym wyroku został określony inny okres wykluczenia – z zastrzeżeniem, o którym mowa w art. 110 ust. 2 ustawy Pzp (self cleaning)

podmiotowy środek dowodowy – Informacja z Krajowego Rejestru Karnego potwierdzająca, że urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta wykonawcy będącego osobą prawną nie został prawomocnie skazany za przestępstwo określone w art. 108 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem.

W postępowaniu powyżej progów unijnych Zamawiający żąda podmiotowego środka dowodowego potwierdzającego brak podstaw wykluczenia na podstawie powyższej przesłanki.

W dokumencie JEDZ wykonawca musi złożyć oświadczenie w zakresie tej przesłanki w części III A

W postępowaniu poniżej progów unijnych Zamawiający żąda oświadczenia (wstępnego), o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy potwierdzającego brak podstaw wykluczenia na podstawie powyższej przesłanki.

W postępowaniu poniżej progów unijnych Zamawiający może żądać:

podmiotowego środka dowodowego potwierdzającego brak podstaw wykluczenia na podstawie powyższej przesłanki. 

– zamiast podmiotowego środka dowodowego w postaci dokumentu KRK, żądać oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu (wstępnym), o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy


Przegapiłeś TYDZIEŃ Z PLANOWANIEM I WNIOSKAMI? Nic nie szkodzi! Dostęp do nagrań szkoleń i materiałów uzyskasz BEZPŁATNIE pod linkiem 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Obligatoryjna PODSTAWA WYKLUCZENIA na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 1 lit h)

Przesłanka wykluczenia, okres wykluczenia i podmiotowy środek dowodowy potwierdzający brak podstaw wykluczenia w zakresie:

Obligatoryjnej podstawy wykluczenia na podst. art. 108 ust. 1 pkt 1 lit h)

przesłanka wykluczenia – ust. 1 pkt 1 lit. h  –  wykluczeniu podlega wykonawca będący osobą fizyczną, którą prawomocnie skazano za przestępstwo o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w    przepisach   prawa   obcego gdy osoba o której mowa w przepisie art. 108 ust. 1.pkt 1 lit. h została prawomocnie skazana za przestępstwo wymienione w przepisie art. 108 ust. 1.pkt 1 lit. h  

okres wykluczenia – art. 111 pkt 1 i 2 lit. a ustawy Pzp (źródło) – jeżeli od dnia uprawomocnienia się wyroku potwierdzającego zaistnienie tej podstawy wykluczenia lub wydania ostatecznej decyzji lub zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenianie nie upłynął okres 3 lat, chyba że w tym wyroku lub decyzji został określony inny okres wykluczenia – z zastrzeżeniem, o którym mowa w art. 110 ust. 2 ustawy Pzp (self cleaning)

podmiotowy środek dowodowy – Informacja z Krajowego Rejestru Karnego potwierdzająca, że wykonawca będący osobą fizyczną nie został prawomocnie skazany za przestępstwo określone w art. 108 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, sporządzona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem.

W postępowaniu powyżej progów unijnych Zamawiający żąda podmiotowego środka dowodowego potwierdzającego brak podstaw wykluczenia na podstawie powyższej przesłanki.

W oświadczeniu JEDZ wykonawca musi złożyć oświadczenie w zakresie tej przesłanki w części III A oraz III C – naruszenie obowiązków w dziedzinie prawa pracy.

W postępowaniu poniżej progów unijnych Zamawiający żąda oświadczenia (wstępnego), o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy potwierdzającego brak podstaw wykluczenia na podstawie powyższej przesłanki.

W postępowaniu poniżej progów unijnych Zamawiający może żądać:

podmiotowego środka dowodowego potwierdzającego brak podstaw wykluczenia na podstawie powyższej przesłanki. 

– zamiast podmiotowego środka dowodowego w postaci dokumentu KRK, żądać oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu (wstępnym), o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy


Przegapiłeś TYDZIEŃ Z PLANOWANIEM I WNIOSKAMI? Nic nie szkodzi! Dostęp do nagrań szkoleń i materiałów uzyskasz BEZPŁATNIE pod linkiem 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Obligatoryjna PODSTAWA WYKLUCZENIA na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 1 lit g)

Przesłanka wykluczenia, okres wykluczenia i podmiotowy środek dowodowy potwierdzający brak podstaw wykluczenia w zakresie:

Obligatoryjnej podstawy wykluczenia na podst. art. 108 ust. 1 pkt 1 lit g)

przesłanka wykluczenia – ust. 1 pkt 1 lit. g  –  wykluczeniu podlega wykonawca będący osobą fizyczną, którą prawomocnie skazano za przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego 

okres wykluczenia – art. 111 pkt 1 i 2 lit. a ustawy Pzp (źródło) – jeżeli od dnia uprawomocnienia się wyroku potwierdzającego zaistnienie tej podstawy wykluczenia nie upłynął okres 5 lat, chyba że w tym wyroku został określony inny okres wykluczenia – z zastrzeżeniem, o którym mowa w art. 110 ust. 2 ustawy Pzp (self cleaning)

W postępowaniu powyżej progów unijnych Zamawiający żąda podmiotowego środka dowodowego potwierdzającego brak podstaw wykluczenia na podstawie powyższej przesłanki.

W oświadczeniu JEDZ wykonawca musi złożyć oświadczenie w zakresie tej przesłanki w części III A i III D.

W postępowaniu poniżej progów unijnych Zamawiający żąda oświadczenia (wstępnego), o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy potwierdzającego brak podstaw wykluczenia na podstawie powyższej przesłanki.

W postępowaniu poniżej progów unijnych Zamawiający może żądać:

podmiotowego środka dowodowego potwierdzającego brak podstaw wykluczenia na podstawie powyższej przesłanki. 

– zamiast podmiotowego środka dowodowego w postaci dokumentu KRK, żądać oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu (wstępnym), o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy (źródło)


Przegapiłeś TYDZIEŃ Z PLANOWANIEM I WNIOSKAMI? Nic nie szkodzi! Dostęp do nagrań szkoleń i materiałów uzyskasz BEZPŁATNIE pod linkiem 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Czy wiesz, co kupujesz? STRATEGIA ZAKUPOWA w zamówieniach publicznych

Czy wiesz, co kupujesz? STRATEGIA ZAKUPOWA w zamówieniach publicznych

Tematem dzisiejszego odcinka jest strategia zakupowa w zamówieniach publicznych. Czy wiesz, co tak naprawdę kupujesz?

Z filmu dowiesz się, dlaczego ważne jest kupowanie do firmy, tak samo jakbyś kupował do siebie do domu oraz od czego zacząć kwestię strategii zakupowej. Omówimy także jakie kategorie zakupowe warto określić i jak je ułożyć na macierzy. Nie zabraknie również omówienia największych grzechów zamawiających oraz porozmawiamy o tym, jak realia pracy wpływają na skupienie się na dobrej strategii. Wspomnimy także, że poświęcenie czasu na analizę strategii jest inwestycją, która oszczędzi nam czasu i ryzyka w przyszłości. Porozmawiamy również o tym, jak kupować mądrze i bezpiecznie, a także o tym, że warto koncentrować się na rzeczach ważnych, nie tylko na pilnych.

Po obejrzeniu odcinka koniecznie zostaw subskrypcję na kanale PRZETARGowa – to pierwszy krok do tego, żeby strategia zakupowa w zamówieniach publicznych stała Ci się jeszcze bliższa! 😊


Złóż wniosek o tarczę antyinflacyjną dla zamówień 👉 KLIKNIJ
Zarejestruj się na platformie edukacyjnej dla Zamówień Publicznych! 👉 REJESTRACJA
Wypróbuj osobistego asystenta planowania – sprawdź Asystentosa! 👉 SPRAWDŹ
Chcesz porozmawiać o platformie zakupowej? Skontaktuj się z nami mailowo: 👉kontakt@opennexus.com


Spis treści:

0:00 Czy wiesz, co kupujesz? Strategia zakupowa w zamówieniach publicznych
0:48 W planowaniu nieodłączną kwestią jest strategia. | Zderzenie biznesu i zamówień publicznych.
1:42 Kupuj do firmy tak samo, jakbyś kupował do siebie do domu.
2:11 Od czego zacząć kwestię strategii zakupowych?
5:26 Jasne określenie co w organizacji faktycznie kupujemy (określenie kategorii zakupowej).
6:32 Co zrobić po określeniu kategorii zakupowej? Ułożenie na macierzy
8:09 Największy grzech zamawiających.
9:46 Realia pracy vs skupienie się na dobrej strategii | Poświęcenie czasu na analizę strategii jest inwestycją – oszczędzi nam czasu i ryzyka w przyszłości | Strategia postępowania z daną kategorią zamówień
13:16 Kupuj mądrze i bezpiecznie
15:23 Koncentruj się na rzeczach ważnych, nie tylko na pilnych


#opennexus #zamówieniapubliczne #platformazakupowa #strategiazakupowa


Zobacz odcinek Czy wiesz, co kupujesz? STRATEGIA ZAKUPOWA w zamówieniach publicznych i subskrybuj kanał PRZETARGowa na YouTube! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Jak przygotować STRATEGIE ZAKUPOWE? Poradnik

Aktualizacja 30.03.2023

Podczas naszego wydarzenia “Tydzień z planowaniem i wnioskami”, które odbyło się w dniach 13 – 17 lutego 2023 r. mieliśmy okazję gościć Dariusza Kobę – współautora publikacji pt “Strategie zakupowe – przewodnik dla zamawiających publicznych”.

Zapraszamy do obejrzenia odcinka na naszym kanale YouTube PRZETARGowa z podsumowaniem najważniejszych zagadnień dot. strategii zakupowych poruszanych w trakcie tego niezwykłego wydarzenia 👇

Startegie zakupowe – poradnik dla zamawiających

Na stronie Ministerstwa Rozwoju i Technologii ukazał się poradnik pt. „Strategie zarządzania kategoriami zakupowymi w zamówieniach publicznych”. Jest to kompendium wiedzy o tym, jak przygotować strategie zakupowe.

Zaproponowane w nim rozwiązania obejmują zarówno obszar wymagań, jak i analizę potrzeb. Poradnik może być przydatnym narzędziem dla wszystkich zamawiających, a tym samym przyczynić się do zwiększenia efektywności każdego zamówienia. 

W poradniku znajdziesz m.in takie zagadnienia jak:

  • KATEGORYZACJA ZAKUPOWA 
  • ELEMENTY STRATEGII ZARZĄDZANIA KATEGORIĄ ZAKUPOWĄ 

OMÓWIENIE POSZCZEGÓLNYCH ELEMENTÓW STRATEGII DLA KATEGORII ZAKUPOWYCH

  • CAŁKOWITE KOSZTY UŻYTKOWANIA (TCO – TOTAL COSTS OF OWNERSHIP)
  • SEGMENTACJA KATEGORII ZAKUPOWYCH w tym analiza kategorii zakupowych wg macierzy Kraljica

Jak stosować macierz w zakupach możesz dowiedzieć się również z filmu Jak OSZCZĘDNIE I EFEKTYWNIE wykorzystać ZAKUPY REGULAMINOWE. Kliknij w przycisk aby obejrzeć odcinek! 👇

  • PRZYKŁADY PODEJŚCIA DO TWORZENIA STRATEGII ZARZĄDZANIA KATEGORIĄ ZAKUPOWĄ W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH 

Link do poradnika: TUTAJ

Źródło: TUTAJ

Po obejrzeniu odcinka koniecznie zostaw subskrypcję na kanale PRZETARGowa – to pierwszy krok do bycia na bieżąco w świecie PZP! 😊

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Czy PROTOKÓŁ postępowania jest DOKUMENTEM zamówienia?

Protokół z postępowania jest dokumentem dostępnym dla Wykonawcy od terminu wszczęcia postępowania. Czy zatem protokół jest dokumentem zamówienia zgodnie z definicją art. 7 pkt 3 ustawy?

Art. 7 pkt 3 ustawy Pzp (źródło) wskazuje jak należy rozumieć definicję dokumentów zamówienia – są to dokumenty sporządzone przez zamawiającego lub dokumenty, do których zamawiający odwołuje się, inne niż ogłoszenie, służące do określenia lub opisania warunków zamówienia, w tym specyfikacja warunków zamówienia oraz opis potrzeb i wymagań. 

Już z samej definicji można wywieść, że ustawodawca dokumentami zamówienia nazywa (poza ogłoszeniem) wszystkie dokumenty mające na celu określenie wymagań, warunków, opisu przedmiotu zamówienia, opisu realizacji zamówienia, które są kluczowe dla jego wykonania. 

Szerzej o tym, jak należy interpretować to pojęcie, można przeczytać w komentarzu do Prawa zamówień publicznych UZP str. 64:

„Przez pojęcie dokumentów zamówienia Pzp rozumie wszystkie dokumenty, które ze strony zamawiającego służą prowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a w szczególności określeniu lub opisaniu warunków zamówienia. Są to zarówno te dokumenty, które sporządził sam zamawiający, jak i te, których zamawiający wprawdzie sam nie przygotował, ale do których odwołuje się na użytek prowadzonego postępowania. Do dokumentów zamówienia należą przede wszystkim sporządzane przez zamawiającego: specyfikacja warunków zamówienia albo opis potrzeb i wymagań, ale również np. dokumenty planistyczne czy normy, które wprawdzie nie zostały sporządzone przez zamawiającego, jednak zamawiający do nich odsyła, w celu doprecyzowania swoich wymagań. Do dokumentów zamówienia nie należą zatem dokumenty składane przez wykonawców w związku z ich udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego”

Komentarz do Prawa zamówień publicznych UZP str. 64

Co jest kluczowe, w komentarzu podkreśla się, że:

 „Pojęcie dokumentów zamówienia należy odróżnić od pojęcia dokumentacji postępowania czy dokumentowania przebiegu postępowania. Dwa ostatnie pojęcia odnoszą się zarówno do dokumentów zamówienia sporządzonych przez zamawiającego, jak również do wszystkich innych dokumentów wytworzonych przez zamawiającego albo dostarczonych zamawiającemu w związku z przebiegiem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności do protokołu postępowania i do załączników do tego protokołu”

Komentarz do Prawa zamówień publicznych UZP str. 64

Biorąc powyższe pod uwagę, trudno uznać, że protokół postępowania, który jest dokumentem sporządzanym przez zamawiającego mającym na celu potwierdzenie przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, stanowi dokument zamówienia zgodnie z definicją art. 7 pkt 3 PZP (źródło).

A jeśli jeszcze nie generujesz protokołu postępowania na 2 kliknięcia, tak jak 130 jednostek, koniecznie sprawdź generator dokumentów od openNexus!

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

PRZETARG NIEOGRANICZONY – jak przeprowadzić postępowanie? Instrukcja w 5 KROKACH!

Przetarg nieograniczony krok po kroku. Kolejność działań, jakie musisz wykonać, żeby przeprowadzić postępowanie od A do Z.

Schemat, który przedstawimy, można odnieść do dostaw, usług, robót budowlanych w trybie przetargu nieograniczonego. Będziemy mówić o zamówieniach klasycznych, których wartość przekracza progi unijne, o których mowa w art. 3 ustawy Pzp (źródło). 

Wysokości progów uzależnione są od rodzaju zamawiającego, o czym przeczytacie więcej w artykule na pod linkiem: KLIKNIJ.

I Przygotowanie postępowania

  1. Przygotowanie dokumentacji:
  • opis przedmiotu zamówienia (merytoryczni)
  • szacowanie wartości zamówienia
  • analiza potrzeb i wymagań
  1. Wniosek o wszczęcie
  2. Powołanie komisji przetargowej – obligatoryjnie
  3. SWZ + załączniki, w tym oświadczenia, formularz ofertowy, projektowane postanowienia umowne
  4. JEDZ

II Wszczęcie (upublicznienie) i przebieg postępowania przed otwarciem

Dwa kierunki działania do wyboru:

OPCJA nr 1 – ogłoszenie przygotowujemy i przesyłamy za pośrednictwem E-ZAMÓWIENIA – ogłoszenie postępowania (aktualnie niedostępna)

6. Ogłoszenie o zamówieniu – OBOWIĄZKOWE

  • rejestracja konta zamawiającego – wymagana
  • nadanie uprawnień w ramach konta
  • rejestracja postępowania
  • przygotowanie ogłoszenia na odpowiednim formularzu zgodnym z trybem postępowania
  • przesłanie ogłoszenia do publikacji w DUUE na e-Zamówieniach

Dokumenty postępowania zamieszczamy na stronie prowadzonego postępowania od dnia publikacji ogłoszenia w DUUE.

OPCJA nr 2 – E-ZAMÓWIENIA + TED

  • rejestracja postępowania na e-Zamówieniach (nieważny moment)
  • przygotowanie ogłoszenia na odpowiednim formularzu zgodnym z trybem postępowania w TED
  • przesłanie ogłoszenia do publikacji w DUUE w TED

Ogłoszenie opublikowane będzie widoczne na koncie TED.

Każde ogłoszenie unijne zamieszczamy na stronie prowadzonego postępowania.

Nasz praktyczny kurs eNotices2 jest już dostępny! Oszczędź sobie nerwów i rozpraw się ze wszystkimi błędami, publikując ogłoszenie szybko, sprawnie i bez problemów!

7. Zamieszczenie SWZ i ogłoszenia na stronie prowadzonego postępowania. 

8. Odpowiadamy na pytania do SWZ, mamy możliwość zmian w dokumentach jeśli jest taka potrzeba.

9. Od etapu ogłoszenia postępowania wykonawca ma 10 dni na złożenie odwołania do KIO

10. Można unieważnić przed otwarciem 256 bez konsekwencji ani przesłanek (dalsze prowadzenie jest nieuzasadnione).

III Otwarcie, badanie i ocena ofert

11. Otwarcie ofert

12. Informacja o złożonych ofertach na stronę prowadzonego postępowania.

13. Informacja do Prezesa UZP o złożonych ofertach – jeśli nie dokonaliśmy rejestracji na e-zamówieniach, to robimy to teraz.

14. Badanie ofert tj.: omyłki, RNC, podpisy, część merytoryczna. Badanie, czy nie zachodzą przesłanki odrzucenia – lista ściśle określonych przypadków w ustawie art. 226 (źródło). Na tym etapie dokonujemy klasyfikacji, które oferty podlegają odrzuceniu, a które są ważne, ale nie dokonujemy faktycznego odrzucenia.

15. Ranking ofert – przyznajemy punkty wg przyjętych kryteriów oceny ofert – nie bierzemy pod uwagę ofert podlegających odrzuceniu. 

16. Oferty dodatkowe (może się zdarzyć – postępujemy wg zasad).

17. Wzywamy do złożenia dokumentów wykonawcę najwyżej ocenionego – pierwszego w rankingu.

18. Badamy dokumenty złożone przez wezwanego wykonawcę. Jeśli występują braki lub błędy w dokumentach, wzywamy do uzupełnienia.

IV Rozstrzygnięcie postępowania

19. Zamieszczamy informację o wyborze najkorzystniejszej oferty oraz ofertach, które zostały odrzucone. Zakres informacji określony w ustawie.

V Umowa (zawarcie i realizacja)

20. Podpisujemy umowę – termin min. 10 dni jeśli więcej niż 1 oferta, gdy 1 oferta – można od razu.

21. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia – 30 dni od zawarcia umowy E-ZAMÓWIENIA LUB TED.

22. Sporządzamy protokół końcowy postępowania – odzwierciedla przebieg całego postępowania.

23. Ogłoszenie o zmianach umowy – jeśli zajdzie taka konieczność. E-ZAMÓWIENIA LUB TED.

24. Ogłoszenie o wykonaniu umowy na E-ZAMÓWIENIACH.


ZOBACZ, jak publikuje się PRZETARGI na platformazakupowa.pl 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Jak wyglądają ZAMÓWIENIA publiczne w CZECHACH?

Jak wyglądają ZAMÓWIENIA publiczne w CZECHACH? Przewodnik po procedurach

Na stronie Urzędu Zamówień Publicznych ukazała się publikacja na temat procedur udzielania zamówień publicznych w Czechach.

Jest to przewodnik, który dostarczy wiedzy m.in. na temat:

  • obowiązujących regulacji prawnych, 
  • najważniejszych zasad, procedur udzielania zamówień zarówno o wartości powyżej tzw. progów unijnych, jak i zamówień poniżej tych progów. 
  • warunków udziału w postępowaniu i przede wszystkim opisuje krok po kroku proces ubiegania się o zamówienie publiczne od momentu opublikowania ogłoszenia, poprzez analizę dokumentacji przetargowej, złożenie oferty i jej ocenę, aż do zawarcia umowy 
  • korzystania z dostępnych procedur odwoławczych

Opracowanie może stanowić źródło wiedzy dla potencjalnych wykonawców rozważających chęć udziału w postępowaniach poza Polską, jak i ciekawostką dla Zamawiających na temat zagranicznych uregulowaniach dotyczących zamówień publicznych.

Opracowanie Przewodnika po procedurach udzielania zamówień publicznych w Czechach wynika z realizacji przez Urząd Zamówień Publicznych działań w ramach Polityki zakupowej państwa.

Link do przewodnika: TUTAJ.


Przegapiłeś TYDZIEŃ Z PLANOWANIEM I WNIOSKAMI? Nic nie szkodzi! Dostęp do nagrań szkoleń i materiałów uzyskasz BEZPŁATNIE pod linkiem 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Jak wyglądają ZAMÓWIENIA publiczne w NIEMCZECH?

Jak wyglądają ZAMÓWIENIA publiczne w NIEMCZECH? Przewodnik po procedurach

Na stronie Urzędu Zamówień Publicznych ukazała się publikacja na temat procedur udzielania zamówień publicznych w Niemczech.

Jest to przewodnik, który dostarczy wiedzy m.in. na temat:

  • regulacji w obszarze zamówień publicznych w odniesieniu do zamówień powyżej, jak i poniżej unijnych kwot progowych;
  • sposobów opisu przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem rodzaju zamówienia;
  • trybów udzielenia zamówienia w odniesieniu do zamówień powyżej, jak i poniżej unijnych kwot progowych;
  • szczególnych instrumentów i metod w zakresie zamówień publicznych, w tym zamówień centralnych;
  • komunikacji między zamawiającym a wykonawcą;
  • sposobu składania ofert i ich badania;
  • oceny kwalifikacji wykonawcy, w tym prekwalifikacji;
  • wyboru najkorzystniejszej oferty;
  • ogólnych warunków umów, jak również
  • środków ochrony prawnej.

Opracowanie może stanowić źródło wiedzy dla potencjalnych wykonawców rozważających chęć udziału w postępowaniach poza Polską, jak i ciekawostką dla Zamawiających na temat zagranicznych uregulowaniach dotyczących zamówień publicznych.

Opracowanie Przewodnika po procedurach udzielania zamówień publicznych w Niemczech wynika z realizacji przez Urząd Zamówień Publicznych działań w ramach Polityki zakupowej państwa.

Link do przewodnika: TUTAJ.


Przegapiłeś TYDZIEŃ Z PLANOWANIEM I WNIOSKAMI? Nic nie szkodzi! Dostęp do nagrań szkoleń i materiałów uzyskasz BEZPŁATNIE pod linkiem 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!