Dziennik Internetowy dla Społeczności Zamówień Publicznych

Strona głównaAnalizy eksperckieProcesyTRYB PODSTAWOWY wariant 1 - jak przeprowadzić postępowanie? Instrukcja w 5 KROKACH!

TRYB PODSTAWOWY wariant 1 – jak przeprowadzić postępowanie? Instrukcja w 5 KROKACH!

Przetarg krajowy krok po kroku. Kolejność działań, jakie musisz wykonać, żeby przeprowadzić postępowanie od A do Z.

Schemat, który przedstawimy, można odnieść do dostaw, usług, robót budowlanych w trybie podstawowym wariant I. Będziemy mówić o zamówieniach klasycznych, których wartość jest większa niż 130 000 zł, ale nie przekracza progów unijnych. 

Wysokości progów uzależnione są od rodzaju zamawiającego, o czym przeczytacie więcej w artykule na pod linkiem: KLIKNIJ.

I Przygotowanie postępowania

  1. Przygotowanie dokumentacji:
  • opis przedmiotu zamówienia (merytoryczni)
  • szacowanie wartości zamówienia
  1. Wniosek o wszczęcie
  2. Powołanie komisji przetargowej lub wyznaczenie osób 
  3. SWZ + załączniki, w tym oświadczenia, formularz ofertowy, projektowane postanowienia umowne

WSZYSTKO o DOKUMENTACJI przetargowej dowiesz się ze szkoleń na platformie edukacyjnej dla Zamówień Publicznych – przetargOS! 👇


II Wszczęcie (upublicznienie) i przebieg postępowania przed otwarciem

5. E-ZAMÓWIENIA: Ogłoszenie o zamówieniu – OBOWIĄZKOWE

  • rejestracja konta zamawiającego – wymagana
  • nadanie uprawnień w ramach konta
  • rejestracja postępowania
  • przygotowanie ogłoszenia na odpowiednim formularzu zgodnym z trybem postępowania
  • opublikowanie ogłoszenia na e-Zamówieniach

6. STRONA PROWADZONEGO POSTĘPOWANIA (platforma zakupowa) 
Zamieszczenie SWZ na stronie prowadzonego postępowania. Zobacz stronę prowadzonego postępowania na platformie Open Nexus: przeczytaj artykuł TU.

7. Odpowiadamy na pytania do SWZ, mamy możliwość zmian w dokumentach jeśli jest taka potrzeba.

A jeśli chcesz zobaczyć, jak wygląda proces publikacji przetargu na platformazakupowa.pl, obejrzyj odcinek na naszym kanale YouTube PRZETARGowa! 👇

8. Od etapu ogłoszenia postępowania wykonawca ma 5 dni na złożenie odwołania do KIO.

9. Można unieważnić przed otwarciem 256 bez konsekwencji ani przesłanek (dalsze prowadzenie jest nieuzasadnione).

III Otwarcie, badanie i ocena ofert

10. Otwarcie ofert

11. Informacja o złożonych ofertach na stronę prowadzonego postępowania.

12. Informacja do Prezesa UZP o złożonych ofertach.

13. Badanie ofert tj.: omyłki, RNC, podpisy, część merytoryczna. Badanie, czy nie zachodzą przesłanki odrzucenia – lista ściśle określonych przypadków w ustawie art. 226 (źródło). Na tym etapie dokonujemy klasyfikacji, które oferty podlegają odrzuceniu, a które są ważne, ale nie dokonujemy faktycznego odrzucenia.

14. Ranking ofert – przyznajemy punkty wg przyjętych kryteriów oceny ofert – nie bierzemy pod uwagę ofert podlegających odrzuceniu. 

15. Oferty dodatkowe (może się zdarzyć – postępujemy wg zasad).

16. Wzywamy do złożenia dokumentów wykonawcę najwyżej ocenionego – pierwszego w rankingu.

17. Badamy dokumenty złożone przez wezwanego wykonawcę. Jeśli występują braki lub błędy w dokumentach, wzywamy do uzupełnienia.


Pamiętaj, że terminy prosto i szybko obliczysz z osobistym asystentem postępowańasystentOS.pl 👇


IV Rozstrzygnięcie postępowania

18. Zamieszczamy informację o wyborze najkorzystniejszej oferty oraz ofertach, które zostały odrzucone. Zakres informacji określony w ustawie.

V Umowa (zawarcie i realizacja)

19. Podpisujemy umowę – termin min. 5 dni jeśli więcej niż 1 oferta, gdy 1 oferta – można od razu.

20. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia – 30 dni od zawarcia umowy.

21. Sporządzamy protokół końcowy postępowania – odzwierciedla przebieg całego postępowania.

22. Ogłoszenie o zmianach umowy – jeśli zajdzie taka konieczność.

23. Ogłoszenie o wykonaniu umowy.


ZOBACZ, jak publikuje się PRZETARGI na platformazakupowa.pl 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Napisz artykuł na przetargowa.pl lub zgłoś dla nas temat! Skontaktuj się z nami! (kliknij tutaj).

Authors

  • Justyna Jaworska - Pietraszko

    Redaktor Naczelna czasopisma PRZETARGowa.pl Ekspert w dziedzinie zamówień publicznych z wieloletnim doświadczeniem praktycznym w przygotowywaniu, prowadzeniu oraz koordynacji i nadzorze procesu zakupowego w jednostkach sektora finansów publicznych, administracji rządowej, sektorze samorządowym oraz służbie zdrowia. Trener na wielu szkoleniach otwartych i zamkniętych, doradca zamawiających i wykonawców w zakresie postępowań, w tym współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Wykładowca studiów podyplomowych zamówień publicznych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

  • Magdalena Swornowska-Sajniak

    Wieloletni praktyk w dziedzinie zamówień publicznych od strony zamawiającego. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Z Open Nexus związana od 2021 r., wspiera i doradza zarówno zamawiającym jak i wykonawcom w zakresie merytorycznym związanym z procedurą udzielania zamówień publicznych. Członek zespołu projektowego narzędzia asystentOS - systemu wspierającego zamawiających w procesie udzielania zamówień publicznych, począwszy od planowania zamówień.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Popularne w kategorii prawo

Popularne w kategorii ludzie

Wyróżnione w kategorii procesy