Dziennik Internetowy dla Społeczności Zamówień Publicznych

Strona głównaAnalizy eksperckieProcesyTRYB PODSTAWOWY wariant 1 - jak przeprowadzić postępowanie? Instrukcja w 5 KROKACH!

TRYB PODSTAWOWY wariant 1 – jak przeprowadzić postępowanie? Instrukcja w 5 KROKACH!

Przetarg krajowy krok po kroku. Kolejność działań, jakie musisz wykonać, żeby przeprowadzić postępowanie od A do Z.

Schemat, który przedstawimy, można odnieść do dostaw, usług, robót budowlanych w trybie podstawowym wariant I. Będziemy mówić o zamówieniach klasycznych, których wartość jest większa niż 130 000 zł, ale nie przekracza progów unijnych. 

Wysokości progów uzależnione są od rodzaju zamawiającego, o czym przeczytacie więcej w artykule na pod linkiem: KLIKNIJ.

I Przygotowanie postępowania

  1. Przygotowanie dokumentacji:
  • opis przedmiotu zamówienia (merytoryczni)
  • szacowanie wartości zamówienia
  1. Wniosek o wszczęcie
  2. Powołanie komisji przetargowej lub wyznaczenie osób 
  3. SWZ + załączniki, w tym oświadczenia, formularz ofertowy, projektowane postanowienia umowne

WSZYSTKO o DOKUMENTACJI przetargowej dowiesz się ze szkoleń na platformie edukacyjnej dla Zamówień Publicznych – przetargOS! 👇


II Wszczęcie (upublicznienie) i przebieg postępowania przed otwarciem

5. E-ZAMÓWIENIA: Ogłoszenie o zamówieniu – OBOWIĄZKOWE

  • rejestracja konta zamawiającego – wymagana
  • nadanie uprawnień w ramach konta
  • rejestracja postępowania
  • przygotowanie ogłoszenia na odpowiednim formularzu zgodnym z trybem postępowania
  • opublikowanie ogłoszenia na e-Zamówieniach

6. STRONA PROWADZONEGO POSTĘPOWANIA (platforma zakupowa) 
Zamieszczenie SWZ na stronie prowadzonego postępowania. Zobacz stronę prowadzonego postępowania na platformie Open Nexus: przeczytaj artykuł TU.

7. Odpowiadamy na pytania do SWZ, mamy możliwość zmian w dokumentach jeśli jest taka potrzeba.

A jeśli chcesz zobaczyć, jak wygląda proces publikacji przetargu na platformazakupowa.pl, obejrzyj odcinek na naszym kanale YouTube PRZETARGowa! 👇

8. Od etapu ogłoszenia postępowania wykonawca ma 5 dni na złożenie odwołania do KIO.

9. Można unieważnić przed otwarciem 256 bez konsekwencji ani przesłanek (dalsze prowadzenie jest nieuzasadnione).

III Otwarcie, badanie i ocena ofert

10. Otwarcie ofert

11. Informacja o złożonych ofertach na stronę prowadzonego postępowania.

12. Informacja do Prezesa UZP o złożonych ofertach.

13. Badanie ofert tj.: omyłki, RNC, podpisy, część merytoryczna. Badanie, czy nie zachodzą przesłanki odrzucenia – lista ściśle określonych przypadków w ustawie art. 226 (źródło). Na tym etapie dokonujemy klasyfikacji, które oferty podlegają odrzuceniu, a które są ważne, ale nie dokonujemy faktycznego odrzucenia.

14. Ranking ofert – przyznajemy punkty wg przyjętych kryteriów oceny ofert – nie bierzemy pod uwagę ofert podlegających odrzuceniu. 

15. Oferty dodatkowe (może się zdarzyć – postępujemy wg zasad).

16. Wzywamy do złożenia dokumentów wykonawcę najwyżej ocenionego – pierwszego w rankingu.

17. Badamy dokumenty złożone przez wezwanego wykonawcę. Jeśli występują braki lub błędy w dokumentach, wzywamy do uzupełnienia.


Pamiętaj, że terminy prosto i szybko obliczysz z osobistym asystentem postępowańasystentOS.pl 👇


IV Rozstrzygnięcie postępowania

18. Zamieszczamy informację o wyborze najkorzystniejszej oferty oraz ofertach, które zostały odrzucone. Zakres informacji określony w ustawie.

V Umowa (zawarcie i realizacja)

19. Podpisujemy umowę – termin min. 5 dni jeśli więcej niż 1 oferta, gdy 1 oferta – można od razu.

20. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia – 30 dni od zawarcia umowy.

21. Sporządzamy protokół końcowy postępowania – odzwierciedla przebieg całego postępowania.

22. Ogłoszenie o zmianach umowy – jeśli zajdzie taka konieczność.

23. Ogłoszenie o wykonaniu umowy.


ZOBACZ, jak publikuje się PRZETARGI na platformazakupowa.pl 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Napisz artykuł na przetargowa.pl lub zgłoś dla nas temat! Skontaktuj się z nami! (kliknij tutaj).

Authors

  • Justyna Jaworska - Pietraszko

    Redaktor Naczelna czasopisma PRZETARGowa.pl Ekspert w dziedzinie zamówień publicznych z wieloletnim doświadczeniem praktycznym w przygotowywaniu, prowadzeniu oraz koordynacji i nadzorze procesu zakupowego w jednostkach sektora finansów publicznych, administracji rządowej, sektorze samorządowym oraz służbie zdrowia. Trener na wielu szkoleniach otwartych i zamkniętych, doradca zamawiających i wykonawców w zakresie postępowań, w tym współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Wykładowca studiów podyplomowych zamówień publicznych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

  • Magdalena Swornowska-Sajniak

    Wieloletni praktyk w dziedzinie zamówień publicznych od strony zamawiającego. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Z Open Nexus związana od 2021 r., wspiera i doradza zarówno zamawiającym jak i wykonawcom w zakresie merytorycznym związanym z procedurą udzielania zamówień publicznych. Członek zespołu projektowego narzędzia asystentOS - systemu wspierającego zamawiających w procesie udzielania zamówień publicznych, począwszy od planowania zamówień.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!

Popularne w kategorii prawo

Popularne w kategorii ludzie

Wyróżnione w kategorii procesy