Dziennik Internetowy dla Społeczności Zamówień Publicznych

Dofinansowanie szkoleń dla urzędników 100%!

Na stronie internetowej Centrum Projektów Polska Cyfrowa ukazały się świetne informacje, jeśli chodzi o dofinansowanie szkoleń dla urzędników! W dzisiejszych czasach, kiedy technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) odgrywają kluczową rolę w funkcjonowaniu administracji publicznej, podnoszenie kwalifikacji urzędników staje się priorytetem. Bardzo cieszy więc informacja o nowym naborze wniosków na dofinansowanie szkoleń dla urzędników!

Dofinansowanie szkoleń dla urzędników – cel

Celem stworzenia tych dofinansowań jest podniesienie jakości obsługi obywateli, efektywności pracy administracji publicznej oraz zagwarantowanie sprawności i bezpieczeństwa jej działania poprzez uzupełnienie umiejętności cyfrowych pracowników i zwiększenie wykorzystania narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnej (ICT).

Z dofinansowania mogą skorzystać urzędnicy i pracownicy administracji publicznej z obszarów, takich jak:

  • organizacje pozarządowe
  • partnerstwa organizacji pozarządowych z JST,
  • instytucje prowadzące działalność w zakresie uniwersytetów trzeciego wieku,
  • instytucje publiczne z obszaru nauki (w tym ODN),
  • instytucje publiczne z obszaru edukacji,
  • instytucje publiczne z obszaru kultury,
  • szkoły wyższe,
  • partnerstwa pomiędzy powyższymi podmiotami.
dofinansowanie szkoleń urzędników

Budżet i poziom dofinansowania

Jednym z najważniejszych aspektów programu jest jego finansowanie. Dofinansowanie wynosi 100% wydatków kwalifikowalnych przedsięwzięcia, co oznacza, że wszystkie koszty związane ze szkoleniami są pokrywane ze środków europejskich. Jest to więc doskonała okazja dla instytucji publicznych na podniesienie kompetencji swoich pracowników bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.

Wnioski o dofinansowanie można składać od 28 czerwca 2024 r. do 14 sierpnia 2024 r. do godziny 16:59. Ważne jest, aby pamiętać o terminach i złożyć wniosek na czas, ponieważ spóźnione aplikacje nie będą rozpatrywane.

Aby ubiegać się o dofinansowanie, należy wypełnić formularz Wniosku o objęcie przedsięwzięcia wsparciem elektronicznie w systemie informatycznym dostępnym na TEJ STRONIE. System ten jest intuicyjny i przeznaczony do łatwego zarządzania procesem aplikacji.

Nowa inicjatywa dofinansowania szkoleń dla urzędników to krok w kierunku cyfrowej transformacji administracji publicznej. Dzięki 100% dofinansowaniu urzędnicy mają szansę na zdobycie nowych umiejętności cyfrowych, które poprawią jakość obsługi obywateli i efektywność pracy administracji. Zachęcamy więc wszystkie uprawnione instytucje do skorzystania z tej wyjątkowej okazji i złożenia wniosków w wyznaczonym terminie.

dofinansowanie szkoleń dla urzędników

Dofinansowanie szkolenia eNotices2

Na koniec mamy kolejną dobrą informację, jeśli chodzi o dofinansowanie szkoleń dla urzędników. W ramach szkoleń z zakresu e-usług możesz zakupić kurs eNotices2, który – jak mniemamy – przyda Ci się w codziennej pracy!

Chcesz zwiększyć swoją efektywność i uniknąć frustracji związanych z błędami? Nasz kurs praktyczny eNotices2 to idealne rozwiązanie dla Ciebie! Dostarcza on nie tylko teoretycznej wiedzy na temat funkcjonalności systemu eNotices2, ale przede wszystkim praktycznych umiejętności. Dzięki analizie konkretnych przypadków zdobędziesz praktyczne doświadczenie! Dodatkowo dowiesz się, jak unikać typowych pułapek i wyzwań, minimalizując ryzyko błędów. Nasze praktyczne podejście zapewni Ci pewność w korzystaniu z eNotices2. Ponadto warto podkreślić, że kurs jest na bieżąco aktualizowany, abyś zawsze miał dostęp do najnowszych informacji i narzędzi. Nie musisz martwić się o dodatkowe koszty – aktualizacje są w cenie kursu!

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Instrukcja eNotices2. Jak sobie poradzić?

Zarówno na naszym kanale YouTube, jak i na platformie edukacyjnej przetargOS, dostępna jest już najnowsza instrukcja eNotices2! Po ostatnich aktualizacjach nie mogliśmy zostawić tego tematu bez odpowiedzi! Nagraliśmy więc wideo, w którym wyjaśniamy, jak poradzić sobie z tym systemem. W branży zamówień publicznych dokładność i efektywność są kluczowe. Nie trać więc czasu i energii, tylko obejrzyj nasz materiał!

Instrukcja eNotices2 w formie wideo!

Nasz film jest kompleksowym przewodnikiem, który pomoże zarówno nowicjuszom, jak i doświadczonym użytkownikom.

Oto co znajdziesz w naszym materiale:

  • Wprowadzenie do platformy eNotices2. Krótki przegląd funkcji i możliwości platformy.
  • Tworzenie konta i logowanie. Krok po kroku proces rejestracji i logowania.
  • Krok po kroku tworzenie nowego ogłoszenia o zamówieniu. Szczegółowy przewodnik, jak stworzyć nowe ogłoszenie.
  • Wypełnianie kluczowych informacji i wymagań. Instrukcje dotyczące wypełniania najważniejszych pól.
  • Przegląd i zatwierdzanie ogłoszenia. Jak przejrzeć i zatwierdzić swoje ogłoszenie.
  • Porady i wskazówki, jak unikać najczęstszych błędów. Praktyczne porady, które ułatwią pracę na platformie.

Dlaczego warto obejrzeć nasze wideo?


Nasze wideo to nie tylko instrukcja eNotices2, ale także źródło cennych wskazówek i porad, które pomogą uniknąć najczęstszych błędów podczas korzystania z systemu. Subskrybując nasz kanał, będziesz na bieżąco z najnowszymi poradnikami i materiałami edukacyjnymi, które regularnie publikujemy. Nie zapomnij kliknąć dzwoneczka, aby otrzymywać powiadomienia o nowych filmach!

Dodatkowo musisz też wiedzieć, że wielkimi krokami zbliża się POZAP 2024! Co to ma wspólnego z eNotices2? Otóż zaplanowaliśmy BARDZO praktyczny warsztat oraz kącik edukacyjny eNotices2. Będziesz mógł podejść z konkretnym pytaniem lub problemem, a nasz specjalista Mateusz Bartosiewicz na pewno zrobi wszystko, co w jego mocy, abyś mógł korzystać z eNotices2 bez większych (i mniejszych!) problemów!

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Sygnaliści – zgłaszanie naruszeń prawa

Kim są sygnaliści? Jaka jest ich rola oraz… jakie mają prawa i obowiązki? Temat sygnalistów, czyli osób zgłaszających naruszenia prawa w miejscu pracy, staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Wdrożenie przepisów dotyczących ochrony sygnalistów może przynieść instytucjom i firmom liczne korzyści, takie jak zwiększone bezpieczeństwo publiczne i poprawa warunków pracy. Promowanie roli sygnalistów jako odpowiedzialnego zachowania jest kluczowe dla zdrowego środowiska pracy.

Kim są sygnaliści?


Sygnalista to osoba, która zgłasza naruszenia prawa wewnątrz organizacji lub zewnętrznym organom. Zgłoszenia te wynikają często z obowiązków zawodowych danej osoby. Według Dyrektywy UE 2019/1937 sygnalista to osoba fizyczna ujawniająca informacje o naruszeniach prawa w kontekście zawodowym.

sygnaliści

Historia i regulacje prawne

Pierwsze regulacje dotyczące sygnalistów pojawiły się w Stanach Zjednoczonych na początku XX wieku. W 1998 roku Wielka Brytania wprowadziła ustawę chroniącą sygnalistów. Na poziomie europejskim Dyrektywa 2019/1937 nakłada na kraje członkowskie obowiązek ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa.

W Polsce ustawa implementująca przepisy dyrektywy jest obecnie procedowana w Senacie. Po jej podpisaniu przez prezydenta organizacje będą miały trzy miesiące na wdrożenie jej zapisów, co obejmuje wypracowanie rozwiązań organizacyjnych dla kanałów zgłoszeniowych, procedur postępowania z sygnalistami oraz działań mających na celu wyjaśnienie zgłoszonych nieprawidłowości.

Ochrona Sygnalistów

Przepisy unijne


Unijne przepisy wymagają ustanowienia zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych kanałów zgłoszeń oraz procedur chroniących sygnalistów przed działaniami odwetowymi. Sygnalista, który zgłasza naruszenia w dobrej wierze, ma prawo do odszkodowania w przypadku doznania szkody. Podobne zapisy znajdują się w projekcie polskiej ustawy dotyczącej osób zgłaszających naruszenia przepisów prawa.

Prawa sygnalistów


Osoby zgłaszające naruszenia są chronione przed działaniami odwetowymi, takimi jak odmowa nawiązania stosunku pracy, zwolnienie, czy obniżenie wynagrodzenia. Ochrona ta dotyczy również osób świadczących pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, takich jak przedsiębiorcy czy wolontariusze.

Obowiązki pracodawców


Pracodawcy muszą wdrożyć środki ochrony sygnalistów oraz procedury zgłoszeń wewnętrznych. Ważne jest, aby system zgłaszania naruszeń był dostępny i anonimowy, dostosowany do specyfiki organizacji.

sygnaliści

Sygnaliści i ich ochrona. Jakie są korzyści dla firm i społeczeństwa?

Wdrożenie efektywnych mechanizmów ochrony sygnalistów może przynieść wiele korzyści, takich jak:

  • Zwiększone bezpieczeństwo publiczne. Dzięki szybkiemu wykrywaniu i eliminacji naruszeń.
  • Poprawa reputacji firmy. Pracodawcy wspierający sygnalistów są postrzegani jako odpowiedzialni społecznie.
  • Efektywność operacyjna. Szybsze identyfikowanie problemów wewnętrznych pozwala na ich skuteczniejsze rozwiązywanie.
  • Ochrona przed ryzykiem prawnym. Przestrzeganie przepisów dotyczących sygnalistów minimalizuje ryzyko sankcji prawnych.

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Subsydia zagraniczne w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego – stosowanie przepisów rozporządzenia UE nr 2022/2560

Zastanawiasz się, jak wygląda obowiązek, jeśli chodzi o subsydia zagraniczne w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego w kontekście ich zgłaszania? W dniu 12 października 2023 r. Komisja Europejska wydała komunikat dotyczący obowiązków wykonawców w zakresie powiadamiania zamawiających o otrzymanych zagranicznych wkładach finansowych. UZP przypomina więc, że obowiązek ten jest skorelowany z wynikającym z art. 29 ust. 2 rozporządzenia nr 2022/2560 w sprawie subsydiów zagranicznych (Foreign Subsidies Regulation – FSR) obowiązkiem zamawiających do niezwłocznego przekazania tych informacji Komisji Europejskiej.

Subsydia zagraniczne w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego – obowiązki wykonawców i zamawiających

Wykonawcy mają obowiązek powiadomić zamawiającego o wszelkich otrzymanych zagranicznych wkładach finansowych. Z kolei zamawiający muszą niezwłocznie przekazać te informacje Komisji Europejskiej. Zalecanym narzędziem do tego celu jest cyfrowa platforma komunikacyjna EU Send, która wymaga posiadania EU-login.

Narzędzie EU Send

EU Send jest zalecane do wszelkiej komunikacji z Komisją Europejską, w tym do:

  • przesyłania formularza FS-PP,
  • informowania o odrzuceniu ofert z powodu braków w zgłoszeniach dotyczących subsydiów zagranicznych,
  • zgłaszania podejrzeń o istnieniu subsydiów zagranicznych,
  • odpowiadania na prośby o informacje,
  • przesyłania wniosków o dokumenty wewnętrzne, jeśli są mniejsze niż 4 GB,
  • przekazywania uwag po wszczęciu postępowania szczegółowego w sprawie subsydiów zagranicznych,
  • składania uwag dotyczących powodów, dla których Komisja zamierza podjąć swoją decyzję.

Przegląd informacji przez Komisję Europejską

Komisja Europejska ma obowiązek przeprowadzić wstępny przegląd przekazanych informacji o zagranicznych wkładach finansowych w kontekście postępowań o udzielenie zamówienia publicznego nie później niż 20 dni roboczych po otrzymaniu pełnego zgłoszenia. W uzasadnionych przypadkach Komisja może jednokrotnie przedłużyć ten termin o dodatkowe 10 dni roboczych (art. 30 ust. 2 rozporządzenia FSR).

subsydia zagraniczne w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego

Procedury w trakcie przeglądu i postępowania szczegółowego – subsydia zagraniczne w postępowaniach o udzielenie zp

Zgodnie z art. 32 ust. 1 rozporządzenia 2022/2560, zarówno podczas wstępnego przeglądu, jak i postępowania szczegółowego, wszystkie kroki proceduralne w postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą być kontynuowane, z wyjątkiem samego udzielenia zamówienia. Jeśli termin na wszczęcie postępowania szczegółowego upłynie bezskutecznie, zamówienie może zostać udzielone wybranemu wykonawcy.

Komisja Europejska zamieściła na swojej stronie internetowej praktyczne informacje dotyczące obowiązku zgłaszania subsydiów zagranicznych w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego. Dostępne są tam również wytyczne w formie pytań i odpowiedzi, które mogą być pomocne dla wykonawców i zamawiających w procesie spełniania nowych wymagań prawnych.

Wnioski

Stosowanie przepisów rozporządzenia UE nr 2022/2560 jest kluczowe dla przejrzystości i uczciwości w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawcy i zamawiający muszą być świadomi swoich obowiązków w zakresie zgłaszania i przekazywania informacji o zagranicznych wkładach finansowych, aby zapewnić zgodność z nowymi regulacjami. Korzystanie z narzędzia EU Send ułatwia komunikację z Komisją Europejską i wspiera sprawne przeprowadzenie procesu przetargowego.

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

POZAP 2024 – niezapomniane Święto Zamówień Publicznych w Poznaniu!

POZAP 2024 to już czwarta edycja tego wyjątkowego wydarzenia, które odbędzie się 30 września i 1 października 2024 roku. Jest to unikatowe w skali kraju Święto Zamówień Publicznych, dostępne dla każdego zainteresowanego, organizowane przez Miasto Poznań oraz openNexus.

Głównym celem POZAP-u jest przekazywanie wiedzy oraz popularyzacja dobrych praktyk w zamówieniach publicznych. Wydarzenie to otwiera się na współpracę i łączy zamawiających z wykonawcami. To w konsekwencji stwarza niepowtarzalną okazję do budowania wartościowych kontaktów biznesowych!

POZAP 2024

POZAP 2024 – dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnictwo w POZAP-ie to doskonała okazja do poszerzenia swoich kompetencji. Dzięki inspirującym prelekcjom prowadzonym przez ekspertów branżowych oraz praktycznym warsztatom uczestnicy mogą być na bieżąco z najnowszymi trendami i zmianami w zamówieniach publicznych. W tym roku szczególny nacisk kładziemy na eNotices2 (w zanadrzu mamy też kurs eNotices2!).

Dodatkowo POZAP to miejsce, gdzie spotykają się profesjonaliści z różnych jednostek. To wyjątkowa szansa na nawiązanie wartościowych kontaktów, które mogą zaowocować nowymi możliwościami biznesowymi. Networking jest kluczowym elementem wydarzenia, umożliwiającym wymianę doświadczeń i najlepszych praktyk. Na pewno więc poznasz fantastycznych ludzi i będziesz się dobrze bawić!

Uczestnictwo w naszym wydarzeniu to nie tylko nauka, ale także potężna dawka motywacji. Powrót z POZAP-u z nowymi pomysłami i energią do działania może znacząco wpłynąć na efektywność w pracy. Ponadto inspirujące prelekcje i warsztaty dostarczają uczestnikom narzędzi i wiedzy, które można wykorzystać w codziennej praktyce zawodowej.

POZAP 2024

Agenda POZAP-u

Podczas wydarzenia poruszymy wiele istotnych tematów, w tym:
🔥 fakultatywne podstawy wykluczenia wykonawcy,
🚀 podwykonawstwo i odpowiedzialność wykonawcy związana z realizacją zamówienia,
🔥 rażąco niska cena i tajemnica przedsiębiorstwa,
🚀 nowe ogłoszenia unijne eNotices2,
🔥 zakupy regulaminowe do 130 tys. zł,
🚀 prawo opcji,
🔥 realizacja zasady dostępności w zamówieniach publicznych,
🚀 działanie mózgu, a naturalne przywództwo,
🔥 sesja Q&A – pytania od publiczności i odpowiedzi prelegentów.

Nie przegap okazji do udziału w tym wyjątkowym wydarzeniu, które może stać się kamieniem milowym w Twojej karierze zawodowej. Zapraszamy więc do rejestracji i dołączenia do społeczności POZAP 2024!

POZAP 2024

Bilety na POZAP 2024

Przekonaj swojego pracodawcę, że inwestycja w Twój rozwój przyniesie korzyści całej firmie. Wzmocnienie kompetencji pracowników przekłada się na lepsze wyniki i bardziej efektywne rozwiązania. To idealny moment, aby wypełnić wniosek o sfinansowanie uczestnictwa w wydarzeniu i przekazanie go na ręce pracodawcy. Gotowy wniosek z odpowiednimi argumentami znajdziesz TUTAJ.

Rejestracja na POZAP 2024 jest już otwarta! Nie zwlekaj i kup bilet już dziś, aby zapewnić sobie miejsce na tym unikalnym wydarzeniu. Więcej informacji na temat rejestracji, programu oraz prelegentów znajdziesz na naszej stronie internetowej.

Do zobaczenia we wrześniu na POZAP-ie w Poznaniu!

Organizatorami #POZAP2024 są Miasto Poznań oraz openNexus

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Obowiązek stosowania ustawy Pzp przez fundacje oraz stowarzyszenia w kontekście art. 4 pkt 3 i art. 6 Pzp

Prawo zamówień publicznych nakłada obowiązek stosowania ustawy Pzp, czyli swoich przepisów na różne podmioty, w tym także fundacje oraz stowarzyszenia. W niniejszym artykule przyjrzymy się obowiązkowi stosowania ustawy Pzp przez te organizacje w kontekście art. 4 pkt 3 i art. 6 Pzp. Zapraszamy do lektury opinii Urzędu Zamówień Publicznych (UZP) dotyczącej tego zagadnienia.

Status fundacji i stowarzyszeń jako podmiotów prawa publicznego

Fundacje i stowarzyszenia można uznać za podmioty prawa publicznego, jeśli spełniają określone kryteria. Zgodnie z art. 4 pkt 3 Pzp ustawy nie stosuje się do zamówień, których przedmiotem są usługi lub dostawy nabywane przez fundacje i stowarzyszenia, jeżeli spełniają one warunki podmiotów prawa publicznego. Podmioty prawa publicznego muszą spełniać trzy warunki:

  1. Być powołane w celu zaspokajania potrzeb o charakterze powszechnym, niekomercyjnym.
  2. Posiadać osobowość prawną.
  3. Być finansowane w przeważającej części przez państwo, jednostki samorządu terytorialnego lub inne podmioty prawa publicznego, albo być nadzorowane przez te podmioty, albo posiadać radę nadzorczą, w której więcej niż połowa członków jest powoływana przez te podmioty.
obowiązek stosowania ustawy Pzp

Fundacje i stowarzyszenia jako zamawiający subsydiowani


Art. 6 Pzp wprowadza pojęcie zamawiającego subsydiowanego, którym może być również fundacja lub stowarzyszenie. Zamawiający subsydiowany to podmiot, który nie jest zamawiającym w rozumieniu art. 4, ale realizuje zamówienia z wykorzystaniem środków publicznych stanowiących więcej niż 50% wartości zamówienia. W takim przypadku fundacje i stowarzyszenia mają obowiązek stosowania ustawy Pzp przy realizacji zamówień.

Obowiązek stosowania ustawy Pzp przez fundacje oraz stowarzyszenia – opinia UZP

W opinii UZP przeanalizowano status fundacji i stowarzyszeń jako podmiotów prawa publicznego oraz jako zamawiających subsydiowanych. Wskazano ponadto, że fundacje i stowarzyszenia, które spełniają warunki podmiotów prawa publicznego, są zobowiązane do stosowania ustawy Pzp. Jednocześnie, jeżeli fundacje i stowarzyszenia realizują zamówienia z wykorzystaniem środków publicznych w wartości przekraczającej 50%, to również muszą stosować przepisy ustawy Pzp jako zamawiający subsydiowani.

Całość opinii Urzędu Zamówień Publicznych dostępna jest poniżej. Zapraszamy do lektury, z której dowiesz się więcej, jeśli chodzi o obowiązek stosowania ustawy Pzp przez fundacje oraz stowarzyszenia w kontekście art. 4 pkt 3 i art. 6 Pzp.

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Na co wydawane są środki publiczne?

Środki publiczne zwykle wzbudzają wiele emocji. Może warto więc trochę oswoić ten temat i zastanowić się, na co w ogóle wydawane są te pieniądze. W praktyce okazuje się bowiem, że zarówno przetargi, jak i zamówienia regulaminowe są niezwykle różnorodne! To nie tylko materiały potrzebne do budowy drapaczu chmur, napraw dróg czy wyposażenia szpitalnego.

W najnowszym odcinku naszego kanału YouTube zabieramy Cię w podróż po najciekawszych, czy nawet nietypowych zamówieniach publicznych.

środki publiczne

Środki publiczne – na co są wydawane?

Dlaczego warto obejrzeć ten odcinek?
💰 Dowiedz się, jak funkcjonują zamówienia publiczne od kuchni. Poznaj procesy, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się skomplikowane, ale są kluczowe dla efektywnego funkcjonowania instytucji publicznych.
💸 Przetargi i zamówienia regulaminowe mogą dotyczyć różnych dziedzin – od budowy infrastruktury, przez dostawę sprzętu medycznego, po usługi IT, a nawet po dość nietypowe zamówienia. Zobacz, jak różnorodne mogą być te przedmioty i projekty!
🪙 Zamówienia publiczne mają realny wpływ na jakość naszego życia. Dzięki nim powstają nowe drogi, szkoły, szpitale i wiele innych inwestycji, które służą społeczeństwu. Ponadto są to też mniejsze zakupy, dość nietypowe, a nawet zaskakujące!

Obejrzyj cały odcinek na kanale YouTube PRZETARGowa i dowiedz się więcej! Zachęcamy do komentowania i dzielenia się swoimi opiniami na temat odcinka. Czekamy na Twoje sugestie oraz pytania, które pomogą nam tworzyć jeszcze lepsze treści w przyszłości.

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Konkluzje Rady w sprawie sprawozdania specjalnego Europejskiego Trybunału Obrachunkowego dotyczącego zamówień publicznych w Unii Europejskiej w latach 2011-2021

Ciekawią Cię konkluzje Rady w sprawie sprawozdania specjalnego Europejskiego Trybunału Obrachunkowego? Koniecznie zostań z nami!

3 czerwca 2024 r. w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej opublikowano konkluzje Rady w sprawie sprawozdania specjalnego Europejskiego Trybunału Obrachunkowego dotyczące sprawozdania specjalnego nr 28/2023 pt. „Bardziej uczciwa i skuteczna konkurencja w zakresie unijnych zamówień publicznych na roboty budowlane, towary i usługi” (C/2024/3521).

Jak UZP informował 13 grudnia 2023 r., Europejski Trybunał Obrachunkowy 4 grudnia 2023 r. opublikował raport. Podsumowywał on wyniki przeprowadzonej kontroli dotyczącej zamówień publicznych w Unii Europejskiej udzielanych w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Ze sprawozdania ETO wynika, że konkurencja w zamówieniach na dostawy, usługi i roboty budowlane zmniejszyła się w latach 2011-2021. Z kolei główne cele dyrektyw z 2014 r. nie zostały jeszcze osiągnięte. Chodzi dokładnie o: uproszczenie, zwiększenie udziału małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w rynku zamówień i strategiczne wykorzystanie zamówień.

konkluzje Rady w sprawie sprawozdania specjalnego Europejskiego Trybunału Obrachunkowego

Konkluzje Rady w sprawie sprawozdania specjalnego Europejskiego Trybunału Obrachunkowego – analiza istniejących ram prawodawczych

W konkluzjach Rada zwraca się do Komisji o niezwłoczne przeprowadzenie pogłębionej analizy istniejących ram prawodawczych dotyczących zamówień publicznych. W tym również dyrektyw 2014/23/UE, 2014/24/UE i 2014/25/UE). Celem analizy jest ocena konieczności wprowadzenia zmian w trakcie kadencji 2024–2029, biorąc pod uwagę istotne zobowiązania UE związane z osiągnięciem do 2030 r. celów zrównoważonego rozwoju. Rada podkreśla, że oprócz analizy konieczne jest zrozumienie podstawowych przyczyn spadku konkurencji w zamówieniach publicznych.

Współpraca i zbieranie danych

Rada wzywa Komisję i państwa członkowskie do ściślejszej współpracy w celu zidentyfikowania odpowiednich zbiorów danych niezbędnych do przeprowadzenia pogłębionej analizy. Ważne jest także poprawienie jakości i czytelności gromadzonych danych. W konsekwencji przyczyni się to do lepszego zrozumienia problemów związanych z konkurencją w zamówieniach publicznych.

Ogólnounijny strategiczny plan działania

Rada apeluje do Komisji o przyjęcie ogólnounijnego strategicznego planu działania w dziedzinie zamówień publicznych, który uwzględniałby przyszłe kroki na szczeblu UE. W miarę potrzeb plan ten powinien być opracowywany we współpracy z państwami członkowskimi, aby zapewnić spójność i skuteczność podejmowanych działań.

Podsumowując, konkluzje Rady podkreślają konieczność przeprowadzenia pogłębionej analizy obecnych ram prawodawczych. Wyraźna jest też konieczność zidentyfikowania przyczyn spadku konkurencji oraz przyjęcia strategicznego planu działania w dziedzinie zamówień publicznych. Współpraca między Komisją a państwami członkowskimi oraz lepsze gromadzenie i analiza danych będą niezwykle kluczowe. Wszystko to dla osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju do 2030 r.

Pełen tekst konkluzji dostępny jest na stronie Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Informacja do Prezesa UZP – pobierz nasz bezpłatny e-book i poznaj tajniki XML!

Czy wiesz, czym jest informacja do Prezesa UZP o złożonych ofertach i wnioskach? Chciałbyś dowiedzieć się, kiedy i jak ją sporządzać oraz jakie elementy powinna zawierać? Przygotowaliśmy dla Ciebie bezpłatny e-book, który rozwieje wszelkie wątpliwości. Ponadto – krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces tworzenia informacji w formacie XML.

Dlaczego warto pobrać nasz e-book?


W dzisiejszym skomplikowanym świecie zamówień publicznych każda pomoc w zrozumieniu obowiązków i wymagań jest na wagę złota. Nasz e-book został stworzony z myślą o wszystkich, którzy biorą udział w procesie zamówień publicznych. Oferujemy kompleksową wiedzę oraz praktyczne wskazówki, które pomogą Ci bezproblemowo przejść przez każdy etap tworzenia informacji do Prezesa UZP.

informacja do prezesa UZP

Informacja do Prezesa UZP – co znajdziesz w naszym e-booku?

➡️ Nasz e-book szczegółowo wyjaśnia, czym jest informacja do Prezesa UZP. Dowiesz się, dlaczego jej sporządzenie jest kluczowe.
➡️ Przedstawiamy sytuacje, w których konieczne jest sporządzenie informacji do Prezesa UZP. Zrozumienie, kiedy jest to wymagane, pozwoli Ci uniknąć niepotrzebnych problemów i kar.
➡️ Terminy to jeden z kluczowych aspektów w zamówieniach publicznych. Nasz e-book precyzyjnie określa, jakie są obowiązujące terminy na sporządzenie i złożenie informacji. W rezultacie pozwoli Ci to lepiej planować i organizować pracę.
➡️ Kompletny przegląd wszystkich elementów, które muszą znaleźć się w informacji do Prezesa UZP. Dzięki temu będziesz wiedział, co dokładnie przygotować, aby Twoja dokumentacja była kompletna i zgodna z przepisami.
➡️ Dowiesz się, jak krok po kroku sporządzić informację oraz gdzie ją złożyć, aby była prawidłowo zarejestrowana. Nasz e-book zawiera praktyczne wskazówki i porady, które pomogą Ci przejść przez cały proces bez stresu i niepotrzebnych komplikacji.

Informacja do Prezesa UZP – praktyczna instrukcja krok po kroku

XML może wydawać się skomplikowany, ale nasz e-book sprawia, że staje się on prosty i zrozumiały. Przedstawiamy szczegółową instrukcję, jak stworzyć plik XML, który jest wymagany do złożenia informacji do Prezesa UZP. W dodatku faktem jest, że na rynku dostępnych jest wiele narzędzi do generowania plików XML. W naszym e-booku przeanalizowaliśmy różne opcje, wskazując ich zalety i wady. Dzięki temu będziesz mógł wybrać najlepsze rozwiązanie dla siebie, dostosowane do Twoich potrzeb i możliwości.

Zapewniamy:
💡 Kompleksową wiedzę! Nasz e-book zawiera wszystkie niezbędne informacje, które pozwolą Ci zrozumieć i poprawnie sporządzić informację do Prezesa UZP.
🚀 Praktyczne wskazówki! Oferujemy praktyczne porady, a także instrukcje krok po kroku, które ułatwią Ci tworzenie plików XML i złożenie informacji.
📣 Przystępny język! Skupiliśmy się na tym, aby nasz e-book był zrozumiały i przystępny, niezależnie od Twojego poziomu zaawansowania.

Zdobądź wiedzę, która pozwoli Ci efektywnie sporządzać informacje do Prezesa UZP i usprawni proces zamówień publicznych. Nasz bezpłatny e-book to nieocenione źródło wiedzy i praktycznych wskazówek. Nie zwlekaj – koniecznie pobierz nasz e-book już dziś!

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Rażąco niska cena – jak obliczyć? Sprawdź narzędzie!

Rażąco niska cena i… jak ją obliczyć? Przygotowaliśmy kompleksowy materiał, w którym dokładnie tłumaczymy, jak sprawnie i bezproblemowo poradzić sobie z RNC. Okazuje się bowiem, że rażąco niską cenę można wygenerować na jedno kliknięcie. Chcesz poznać szczegóły? Koniecznie zostań z nami!

Rażąco niska cena – jak zaoszczędzić czas i zwiększyć efektywność?

Dzięki narzędziu AsystentOS od openNexus proces generowania dokumentów staje się prostszy niż kiedykolwiek wcześniej. Wystarczy zalogować się do systemu i użyć raz wprowadzonych danych. Te dane mogą pochodzić z różnych źródeł: ogłoszeń zamówień, plików XML wysyłanych do Prezesa UZP, a także nowej funkcji platformy – generowania informacji do Prezesa UZP.

rażąco niska cena

Krok po kroku – Jak wygląda generowanie dokumentów na AsystentOS od openNexus, w tym rażąco niska cena?

  1. Zaloguj się do systemu: Po wejściu na platformę przechodzimy do zakładki „Protokoły”.
  2. Wybierz tryb postępowania: Na przykład tryb podstawowy w wariancie drugim.
  3. Wklej link do ogłoszenia: To wystarczy, aby wygenerować protokół postępowania na bieżąco!

Jakie dokumenty wygenerujesz?

Po publikacji ogłoszenia możemy od razu wygenerować niezbędny protokół postępowania. Dodatkowo system automatycznie utworzy pliki zawierające informację z otwarcia ofert, przeliczenie punktacji, oraz dodatkowe komentarze ułatwiające poprawne wypełnienie dokumentów (podpowiedzi).

Reużywalność plików XML – informacji do Prezesa UZP

Jednorazowe wprowadzenie danych pozwala na:

  • Wygenerowanie informacji do Prezesa UZP
  • Stworzenie protokołów postępowania
  • Przeliczenie punktacji ofert
  • Wygenerowanie analizy rażąco niskich cen

System zapewnia błędoodporność

Dzięki zautomatyzowanym komentarzom i analizie najczęstszych błędów AsystentOS pomaga uniknąć pomyłek w dokumentach oraz pilnuje, aby pola wymagane zostały uzupełnione.

Dla kogo jest AsystentOS od openNexus?

Narzędzie AsystentOS od openNexus to idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą uprościć proces generowania dokumentów i zwiększyć efektywność pracy. Skorzystaj z darmowej wyceny i elektronizuj swoje zamówienia! PRZEJDŹ DO WYCENY.

Obejrzyj cały odcinek na kanale YouTube PRZETARGowa i dowiedz się więcej!

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!