Dziennik Internetowy dla Społeczności Zamówień Publicznych

Strona główna Blog Strona 43

POTWIERDZENIE otrzymania WIADOMOŚCI od Wykonawcy

Czy po upublicznieniu informacji o wyborze oferty najkorzystniejszej i poinformowaniu wykonawców o tym fakcie, należy żądać od Wykonawców jakiegoś potwierdzenia otrzymania wiadomości?

Analizę należy rozpocząć od lektury art. 308 ust. 2 ustawy Pzp (źródło), zgodnie z którym czytamy:

Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 577, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo 10 dni, jeżeli zostało przesłane w inny sposób.

art. 308 ust. 2 ustawy Pzp

Kluczowe jest tutaj rozstrzygnięcie, co ustawodawca rozumie pod pojęciem “przesłanie”. Chodzi o moment faktycznego nadania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, a nie jego doręczenia drugiej stronie.

W dobie elektronizacji postępowań o zamówienie publiczne komunikat o wyborze oferty najkorzystniejszej jest wysyłany przez platformę elektroniczną w tym samym momencie i przy właściwie działającym systemie wszyscy wykonawcy mają możliwość zapoznania się z tą informacją w zasadzie w tym samym momencie.

Podejście, w którym nie ma znaczenia moment „zaznajomienia się” przez wykonawców z treścią pisma, wydaje się słuszne, pozwala bowiem w tożsamy i zobiektywizowany sposób liczyć termin do wniesienia odwołania przez wszystkich wykonawców od tej samej czynności. Taki tok rozumowania potwierdza też stanowisko samego UZP, co prawda odnoszące się jeszcze do poprzedniej ustawy pzp, gdzie wskazane jest, że:

Ustanawiając ww. terminy (liczone od dnia przesłania informacji) ustawodawca odwołuje się do tzw. »teorii wysłania«, według której samo podjęcie decyzji o zakomunikowaniu adresatowi oświadczenia woli oraz wykonanie niezbędnych do realizacji tego skutku czynności jest wystarczające dla uznania, że oświadczenie woli zostało złożone. W tym znaczeniu nadanie przez zamawiającego pisma zawierającego informację o czynności w placówce pocztowej, przekazanie go kurierowi, czy też wysłanie przy pomocy faksu albo poczty elektronicznej jest złożeniem oświadczenia woli. Z tą też chwilą ustawa wiąże skutek prawny w postaci rozpoczęcia biegu terminu do złożenia odwołania

Źródło: TUTAJ

W dobie elektronizacji zamówień publicznych stanowisko to wydaje się być jeszcze bardziej aktualne.

Więcej wiadomości w newsletterze PRZETARGowa.pl. Bądź na bieżąco! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Co CZEKA ZAMÓWIENIA publiczne w 2023 roku?

Zapowiedzi UZP

W nadchodzącym 2023 r. Urząd Zamówień Publicznych zapowiada:

01.01.2023 r. “koniec miniportalu”

Nie będzie już dłużej funkcjonować elektroniczne narzędzie miniPortal (z wyjątkiem dokończenia wcześniej rozpoczętych z jego udziałem postępowań). 

W 2023 roku jednym z najistotniejszych priorytetów pozostanie elektronizacja systemu zamówień publicznych. UZP koncentruje się na utrzymaniu i rozwoju kompleksowego narzędzia do prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych jakim jest Platforma e-Zamówienia.

I połowa roku

  • Wydanie uaktualnionej wersji Komentarza do Prawa zamówień publicznych, w ramach działań związanych z profesjonalizacją kadr w zamówieniach publicznych.
  • Wdrożenie elektronicznego protokołu w części sal rozpraw Krajowej Izby Odwoławczej, co przyczynić się ma do podniesienia jakości i sprawności prowadzenia  rozpraw oraz zwiększyć komfort stron uczestniczących w postępowaniach odwoławczych. Będzie to pierwszy krok do pełnej elektronizacji postępowań przed KIO

II połowa roku

  • Szerokie debaty dotyczące przeglądu ustawy pod kątem ewentualnych poprawek lub ulepszeń.

Tak jak zapowiadano, w 2023 roku UZP chce rozpocząć przegląd przepisów Pzp. UZP stwierdza, że “dwa lata doświadczeń w zakresie stosowania Ustawy pozwalają na sformułowanie wniosków uprawniających do oceny większości przyjętych w niej rozwiązań.”

Poza tym w dalszym ciągu kładzie się nacisk na profesjonalizację kadr w zamówieniach publicznych. Będą kontynuowane działania obejmujące konferencje, szkolenia i warsztaty. W tym zakresie planowane jest ponad 10 spotkań w całej Polsce z pracownikami podmiotów kontrolujących zamówienia publiczne oraz szkolenia z zakresu elektronizacji zamówień publicznych, w tym również dla wykonawców.  

Profesjonalizacja kadr w zamówieniach publicznych to jeden z kluczowych elementów Polityki zakupowej państwa, o czym przeczytasz więcej TUTAJ

Źródło: TUTAJ

Przy profesjonalizacji kadr pomoże Wam przetargOS! Platforma Edukacyjna dla Zamówień Publicznych oparta na Europejskich Ramach Kompetencji – przetargOS! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Jak RADZIĆ sobie w czasie KRYZYSU? | INFLACJA w PRZETARGACH

Jak RADZIĆ sobie w czasie KRYZYSU? | INFLACJA w PRZETARGACH

Cześć!

Zapraszamy na nowość – POZA PRAWEM!

Adam Dziadas z Open Nexus będzie rozmawiał z Maciejem Gnelą o:

  • Jakie narzędzia mogą pomóc nam w zamówieniach publicznych w trakcie kryzysu?
  • Jak powinien zachować się zamawiający?
  • Jak zachowa się wykonawca?

Maciej Gnela- po pierwsze PRAKTYK, of counsel w grupie Adwokatów i Radców Prawnych współpracujących w ramach wspólnej marki NEW QUALITY LEGAL, pracownik dydaktyczny w Katedrze Prawa Konstytucyjnego, Administracyjnego i Zamówień Publicznych UEK w Krakowie.
Specjalizuje się w sprawach z zakresu prawa zamówień publicznych, w aspektach prawnych, technicznych oraz organizacyjnych. Posiada również szerokie doświadczenie w dziedzinie prawa cywilnego (umowy) oraz prawa działalności gospodarczej.

Maciej jest również autorem kursów w ramach przetargOS.pl – platformy edukacyjnej dla specjalistów ds. zamówień publicznych:
👉 https://przetargos.pl/ 💡
Zobacz kogo jeszcze możesz tam spotkać!

Po obejrzeniu odcinka koniecznie zostaw subskrypcję na kanale PRZETARGowa – to pierwszy krok do skutecznego radzenia sobie w czasie kryzysu! 😊


Złóż wniosek o tarczę antyinflacyjną dla zamówień 👉 KLIKNIJ
Zarejestruj się na platformie edukacyjnej dla Zamówień Publicznych! 👉 REJESTRACJA
Wypróbuj osobistego asystenta planowania – sprawdź Asystentosa! 👉 SPRAWDŹ
Chcesz porozmawiać o platformie zakupowej? Skontaktuj się z nami mailowo: 👉kontakt@opennexus.com


#oferty #opennexus #zamówieniapubliczne #inflacja #kryzys #węgiel #wojna


Zobacz odcinek o inflacji w przetargach i subskrybuj kanał PRZETARGowa na YouTube! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

ZALECENIA stosowania przez administrację rządową ASPEKTÓW SPOŁECZNYCH w zamówieniach publicznych

8 grudnia 2022 r. Rada Ministrów przyjęła Zalecenia w sprawie uwzględniania przez administrację rządową aspektów społecznych w zamówieniach publicznych.

Dokument ten nakłada na wszystkich kierowników jednostek administracji rządowej obowiązek uwzględniania aspektów społecznych, w tym w szczególności klauzul społecznych, w możliwie jak najszerszym zakresie oraz w jak największej liczbie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. 

Zalecenia odnoszą się do instrumentów o charakterze społecznym wskazanych w ustawie z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm. źródło).

Aktualizacja obowiązujących od 2017 r. Zaleceń Rady Ministrów podyktowana była potrzebą dostosowania ich treści do obecnego stanu prawnego w zakresie zamówień publicznych, a także koniecznością zapewnienia spójności z innymi dokumentami o charakterze strategicznym m.in. Polityką zakupową państwa, która określa planowane działania administracji rządowej w zakresie społecznych zamówień publicznych.

W dokumencie czytamy również, że służby kontroli administracji rządowej są zobowiązane uwzględniać Zalecenia podczas kontroli udzielania zamówień publicznych.

Źródło: TUTAJ

Więcej wiadomości w newsletterze PRZETARGowa.pl. Bądź na bieżąco! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

ZAMÓWIENIA publiczne a UMOWY KONCESJI na roboty budowlane lub usługi

Dobre praktyki i orzecznictwo

W dniu 27.12.2022 r. Urząd Zamówień Publicznych na swojej stronie internetowej (strona UZP) udostępnił publikację nt. Zamówienia publiczne a umowy koncesji na roboty budowlane lub usługi – postępowanie o zawarcie umowy koncesji, orzecznictwo i dobre praktyki.

Publikacja dedykowana jest kwestii zamówień publicznych i umów koncesji na roboty budowlane lub usługi.

Opracowanie dotyczy aspektów związanych z przebiegiem postępowania o zawarcie umowy koncesji i przedstawia przykłady dobrych praktyk z kilku krajów europejskich, a także orzecznictwo ETS/TSUE i krajowe, dotycząc postępowania o zawarcie umowy koncesji.

Źródło: tutaj

Więcej wiadomości w newsletterze PRZETARGowa.pl. Bądź na bieżąco! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Czym są zakupy regulaminowe?

Zakupy regulaminowe, czy może zapytania ofertowe? Albo zakupy poniżej progu, drobne lub na regulaminie. Wiele nazw, ale wciąż mówimy o tych samych zakupach.

Czym są zakupy regulaminowe? To zakupy, których wartość dla zamawiających klasycznych nie przekracza 130 tysięcy złotych netto (potocznie zwane podprogowymi, drobnymi), do których nie stosuje się przepisów ustawy prawo zamówień publicznych. Zamówienia te są odformalizowane, co oznacza, że zamawiający, którzy wydatkują środki publiczne, mogą realizować je na podstawie własnych zasad. Nie są to jednak, aż tak małe zakupy jakby mogło się wydawać. 

  • Wartość rynku zamówień publicznych w 2021 r. wyniosła ok. 297,8 mld zł (regulamin i przetargi) 
  • same zakupy regulaminowe to ponad 100 mld!

Optymalizacja tych zakupów nie ma ograniczeń ustawowych, dlatego jest to bardzo istotne w dobie szukania oszczędności.

Wywiad Justyny Jaworskiej z Grzegorzem Klimarczykiem

Przeprowadzę dziś rozmowę z Grzegorzem Klimarczykiem, z którym na łamach niniejszego artykułu, postaramy się przybliżyć temat zakupów regulaminowych i sposobów na szukanie oszczędności.

Justyna Jaworska:

Grzegorzu, przyznam, że rozmowa na ten temat właśnie z Tobą to dla mnie duże wyzwanie, ponieważ jesteśmy z dwóch różnych światów. Ja przesiąknięta do szpiku kości cechami zamawiającego, urzędnika, przedstawiciela sfery budżetowej. Ty natomiast przedsiębiorca, przedstawiciel biznesu z krwi i kości. Czy te dwa przeciwległe bieguny, różne światy da się połączyć?

Grzegorz Klimarczyk:

Kiedyś myślałem, że się da, ale według mnie nie da się, dopóki ustawa będzie przeformalizowana. Natomiast jest obszar, w którym zamówienia publiczne są w mojej ocenie lepsze od biznesu. Są to zakupy regulaminowe.

Cel zakupów regulaminowych

Justyna Jaworska:

Co jest właściwie celem dokonywania zakupu? Zaspokojenie potrzeby? Dokonanie szybkiego zakupu? Uzyskanie najlepszej ceny? Teoretycznie czuję, że zaspokojenie potrzeby, ale czy na pewno? Przykład z życia zamawiających, kiedy kupują coś pod koniec roku, aby wydać pieniądze, a niekoniecznie jest potrzeba zakupu.

Grzegorz Klimarczyk:

To jest dramat zamawiających i osobiście im współczuję. Tu znowu ustawa, gdyż budżetowanie można rozsądnie rozwiązać, pozwalając np. na kroczący budżet i rozróżnienie dwóch stanów, czyli środków przyznanych i wydatkowanych. Dlaczego zamawiający, np. Policja, dostając środki pod koniec grudnia, musi wydać je do końca grudnia? Gdzie tu logika? Kupić coś możemy:

  • dobrze
  • szybko
  • tanio

Jeżeli zakupy prowadzimy bardzo dobrze, to realne jest osiągnięcie dwóch z trzech powyższych cech. Jak zakup ma być szybko zrealizowany, to trzeba wybrać czy dobrze, czy tanio. Nie ma możliwości, aby zakup był zrealizowany dobrze, szybko i tanio. 

Rozumiem więc zamawiających, na których nakłada się kajdanki, które ograniczają ich w działaniu.

Czy w zakupach B2B istnieją jakieś naczelne zasady?

Justyna Jaworska:

W świecie pzp jest określona specyfika wydatkowania. Do opracowania procedur wewnętrznych mają zastosowanie naczelne zasady zamówień publicznych, bez względu na wartość zamówienia: konkurencyjności, przejrzystości, jawności, pisemności, równego traktowania wykonawców. To one są bazą do tworzenia zasad, regulaminów.

Czy w świecie zakupów biznesowych też są jakieś naczelne zasady? Czy istnieje na nie jakiś schemat/metoda/wytyczne. Czym się kieruje biznes?

Grzegorz Klimarczyk:

W biznesie brakuje całkowicie zasad, więc ani przeformalizowanie, ani brak zasad nie jest dobrym podejściem. Wydaliśmy książkę Zarządzanie zakupami (książkę kupisz tutaj), pierwszą na rynku polskim w naszym rodzimym języku w 2014 roku. W niej zawarliśmy uniwersalne zasady dobrych zakupów, ale z doświadczenia wiem, że tylko nieliczni je stosują.

W zamówieniach jest ogromna szansa na lepsze poukładanie tych zakupów. Dlaczego? Zamawiający ma coś takiego jak plan postępowań. To świetna baza do stworzenia strategii zakupowej, czyli co jest dla mnie ważne w realizacji zakupu. Są cztery główne grupy:

Tylko w jednej “dźwigni” kluczowa jest cena. W innych coś zupełnie innego. Obecnie jednostki centralne powinny stosować politykę zakupową państwa, która opisuje to, co widzimy na obrazku. Jeżeli nasze postępowania naniesiemy na macierz Krajlica to pozwoli nam to efektywniej realizować tak zakupy regulaminowe, jak i przetargi.

Dobry regulamin powinien wskazywać drogę jak efektywnie przeprowadzić zakup. O ile w Ustawie jest to ciężkie, gdyż na czymś innym się koncentrujemy, to w zakupach regulaminowych możemy stosować efektywne zakupy.

Co z obiekcjami?

Justyna Jaworska:

Proponuję na podsumowanie zrobić pojedynek na argumenty. Wcielę się w rolę przedstawiciela zamawiającego z obiekcjami. Jakimi argumentami mnie przekonasz? Jestem przyzwyczajona do sprawdzonych metod, szukam wykonawców, zbieram trzy oferty, wiem, co chcę kupić, wszystko załatwiam mailowo. To działa więc po co mam zmieniać?

Grzegorz Klimarczyk:

Nie musisz nic zmieniać, tylko jest powiedzenie Einsteina, które uwielbiam:
Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów.

Szaleństwem jest nie skorzystać z bazy ponad 150 tysięcy wykonawców, automatycznego raportu, minimum czasu, jaki musimy włożyć w postępowanie. Przykład jednostki policji. Jedna z jednostek kupowała książki o niskiej wartości na platformie. Nie wytrzymałem i dzwonię do osoby, która wdraża platformę i pytam, czy nie przeginają z tak niskocennymi zapytaniami. Odpowiedź, którą otrzymałem, dała nam energii do działania: „Panie Grzegorzu, wystawienie prostego zakupu jak książka na platformie to 2 minuty. Daję 2 dni czasu wykonawcy, podaje on cenę z dostawą, akceptuje fakturę np. z 7-dniowym terminem płatności (nie muszę się prosić i kombinować), dostaję zazwyczaj więcej niż 1 ofertę, mam raport automatyczny, gdyby ktoś mnie zapytał o ten zakup za 3 lata. Żyć nie umierać. Czemu mam tego odmawiać pracownikom? Oczywiście nie mamy obowiązku do 2000 zł (ich regulamin), ale pracownicy chcą, bo jest wygodniej”.

Brak środków

Justyna Jaworska:

Dobrze, ale co w przypadku braku środków na zakup platformy. Wprost – nie mam pieniędzy.

Grzegorz Klimarczyk:

O ile w przetargach taki argument może wystąpić, to w zakupach regulaminowych wdrożenie platformy generuje oszczędności i to bardzo duże. Dla przykładu: Prezydent Materek ze Starachowic w wywiadzie dla PRZETARGowa.pl (przejdź do wywiadu: tutaj) mówi, że w ciągu 2 lat zaoszczędził 1,5 mln złotych, a na platformę do tych zakupów wydał przez 2 lata przy jego potencjale około 25 tysięcy brutto.

Wiem, jednak, że zawsze jest niedowierzanie, dlatego daliśmy gwarancję satysfakcji nazwaną tarczą inflacyjną. Albo oszczędności będą, albo zwrócimy pieniądze i koniec. Bez haczyków i drobnych przypisów.

Kliknij w poniższy przycisk i dowiedz się więcej o tarczy Open Nexus 👇

Możesz również zadzwonić do naszego doradcy Sławka, numer: 883 466 855. Na pewno wytłumaczy i odpowie na pytania.

Osoby merytoryczne

Justyna Jaworska:

Kontynuując, jak mam przekonać osoby merytoryczne do platformy?

Grzegorz Klimarczyk:

To najtrudniejsze zadanie, gdyż trzeba zmienić kulturę, przyzwyczajenia. Pomagamy w tym procesie, ale łatwo nie jest. Polecam wywiad Pani Magdy Kucharskiej z UM Płock (link), jak to było u nich wdrażane i jak sobie poradziła. Bez odrobiny potu się nie uda. Myślenie, że można osiągnąć coś bez wysiłku, to utopia. 

Justyna Jaworska:

Jeszcze nie jestem do końca przekonana, więc jaki argument może zaważyć na tym, że się zdecyduję na zakupy z nowym obliczem? Jaką będę miała z tego korzyść? Co mogę jeszcze dostać od narzędzia, jakim jest platforma zakupowa?

Grzegorz Klimarczyk:

Jak już wspomniałem, kluczowa jest zmiana kultury w jednostce. Pewne zachowania można przenieść na duże zamówienia, czyli te zgodne z Ustawą. Zakupy mogą być nawet o 50% tańsze pod warunkiem lepszej analizy potrzeb. Platforma pozwala w łatwy sposób zebrać pytania od wykonawców. Pytania te zadajemy komórkom merytorycznym, dzięki temu wiemy, czego chcemy, a co przekłada się na efektywność zakupu. 

Podobnie platformę możemy wykorzystać do szacowania ceny. Niektóre jednostki mają zapisy w regulaminie, że jak jest oszacowanie na platformie, wpłynęły co najmniej 3 oferty, a zakup nie przekroczył 130 tysięcy, to rozeznanie to może posłużyć do zakupu bez konieczności wszczynania postępowania. Taki zapis jest oczywiście widoczny w postępowaniu, co dodatkowo motywuje wykonawców do składania ofert. 

Aby dowiedzieć się więcej, kliknij w poniższe przyciski i obejrzyj nasz nowy odcinek na kanale PRZETARGowa oraz dowiedz się więcej o tarczy Open Nexus 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Jak liczyć termin STANDSTILL?

Od jakiej daty liczyć zgodnie z ustawą 5 dni, po których można zawrzeć umowę. Czy wystarczy odliczyć  5 dni od momentu „daty odczytania wiadomości” przez ostatniego z Wykonawców?

Analizę należy rozpocząć od lektury art. 308 ust. 2 ustawy Pzp (źródło), zgodnie z którym czytamy:

Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 577, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo 10 dni, jeżeli zostało przesłane w inny sposób.

Art. 308 ust. 2 ustawy Pzp (źródło)

Kluczowe jest tutaj rozstrzygnięcie, co ustawodawca rozumie pod pojęciem “przesłanie”. Chodzi o moment faktycznego nadania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, a nie jego doręczenia drugiej stronie.

W dobie elektronizacji postępowań o zamówienie publiczne komunikat o wyborze oferty najkorzystniejszej jest wysyłany przez platformę elektroniczną w tym samym momencie i przy właściwie działającym systemie wszyscy wykonawcy mają możliwość zapoznania się z tą informacją w zasadzie w tym samym momencie. Podejście, w którym nie ma znaczenia moment „zaznajomienia się” przez wykonawców z treścią pisma, wydaje się słuszne. Pozwala bowiem w tożsamy i zobiektywizowany sposób liczyć termin do wniesienia odwołania przez wszystkich wykonawców od tej samej czynności.

Taki tok rozumowania potwierdza też stanowisko samego UZP, co prawda odnoszące się jeszcze do poprzedniej ustawy pzp, gdzie wskazane jest, że:

Ustanawiając ww. terminy (liczone od dnia przesłania informacji) ustawodawca odwołuje się do tzw. »teorii wysłania«, według której samo podjęcie decyzji o zakomunikowaniu adresatowi oświadczenia woli oraz wykonanie niezbędnych do realizacji tego skutku czynności jest wystarczające dla uznania, że oświadczenie woli zostało złożone. W tym znaczeniu nadanie przez zamawiającego pisma zawierającego informację o czynności w placówce pocztowej, przekazanie go kurierowi, czy też wysłanie przy pomocy faksu albo poczty elektronicznej jest złożeniem oświadczenia woli. Z tą też chwilą ustawa wiąże skutek prawny w postaci rozpoczęcia biegu terminu do złożenia odwołania.

Źródło: kliknij

W dobie elektronizacji zamówień publicznych stanowisko to wydaje się być jeszcze bardziej aktualne.

Zatem podsumowując, termin 5 dni okresu „standstill” liczymy od następnego dnia po przesłaniu wykonawcom i zamieszczeniu na stronie prowadzonego postępowania informacji o czynności wyboru oferty. Po upływie 5 pełnych dni (w których może wpłynąć odwołanie), a więc w 6 dniu możliwe jest zawarcie umowy. 

Pamiętaj, że terminy prosto i szybko obliczysz z osobistym asystentem postępowańasystentOS.pl 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

OPZ z uwzględnieniem dostępności dla osób niepełnosprawnych

Opis przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników

W dniu 15.12.2022 r. Urząd Zamówień Publicznych na swojej stronie internetowej (strona UZP) udostępnił publikację nt. zagadnienia dostępności architektonicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami

Materiał przybliża pojęcie dostępności oraz projektowania uniwersalnego w obszarze architektury, jak również prezentuje przykłady dobrych praktyk w tym zakresie.

Źródło: KLIKNIJ.

Więcej wiadomości w newsletterze PRZETARGowa.pl. Bądź na bieżąco! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

PRZETARG NIEOGRANICZONY – 5 kroków SKUTECZNEGO postępowania!

PRZETARG NIEOGRANICZONY – 5 kroków SKUTECZNEGO postępowania!

Dzisiejszy odcinek to materiał, w którym dowiesz się jak przeprowadzić przetarg nieograniczony – w 5 krokach!

Przetarg nieograniczony jest to nic innego jak tryb udzielenia zamówienia, który charakteryzuje się możliwością składania ofert przez wszystkich zainteresowanych wykonawców.

Po obejrzeniu odcinka koniecznie zostaw subskrypcję na kanale PRZETARGowa – to pierwszy krok do prowadzenia skutecznych przetargów! 😊


Złóż wniosek o tarczę antyinflacyjną dla zamówień 👉 KLIKNIJ
Zarejestruj się na platformie edukacyjnej dla Zamówień Publicznych! 👉 REJESTRACJA
Wypróbuj osobistego asystenta planowania – sprawdź Asystentosa! 👉 SPRAWDŹ
Chcesz porozmawiać o platformie zakupowej? Skontaktuj się z nami mailowo: 👉kontakt@opennexus.com


Spis treści:
00:00 Wstęp.
01:01 Przygotowanie postępowania.
02:43 Wszczęcie postępowania.
06:20 Otwarcie, badanie i ocena ofert.
08:53 Poinformowanie o wyborze najkorzystniejszej oferty. *shorts
09:56 Podpisanie umowy.
12:15 Zakończenie.


#oferty #opennexus #zamówieniapubliczne #przetargnieograniczony


Zobacz odcinek o przetargu nieograniczonym i subskrybuj kanał PRZETARGowa na YouTube! 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

INFORMACJA do Prezesa UZP o złożonych OFERTACH w trybie przetargu nieograniczonego

W jakim zakresie Zamawiający będzie wypełniał formularz o złożonych ofertach?

W trybie przetargu nieograniczonego zamawiający będzie wypełniał formularz Informacji w zakresie:

  • sekcji I zatytułowanej „Informacje podstawowe”,
  • sekcji II zatytułowanej „Dane dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia publicznego/postępowania o zawarcie umowy ramowej”,
  • sekcji IV.1 zatytułowanej „Oferty”.

Należy przy tym podkreślić, że jeżeli nie została złożona ani jedna oferta – zamawiający nie ma wówczas obowiązku przekazywania Prezesowi UZP Informacji.

Zgodnie z § 4 rozporządzenia w sprawie Informacji, zamawiający przekazuje Informację w 7-dniowym terminie, o którym mowa w art. 81 ust. 1 ustawy Pzp (źródło), liczonym w przypadku trybu przetargu nieograniczonego od dnia otwarcia ofert, o ile złożona została co najmniej jedna oferta. 7-dniowy termin na przekazanie Informacji Prezesowi UZP należy liczyć od dnia otwarcia ofert.

A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o przetargu nieograniczonym, koniecznie obejrzyj nasz nowy odcinek na kanale PRZETARGowa 👇

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!