Dziennik Internetowy dla Społeczności Zamówień Publicznych

Strona głównaAnalizy eksperckieProcesyWNIOSKI w zamówieniach publicznych - jak wprowadzić SKUTECZNĄ PROCEDURĘ?

WNIOSKI w zamówieniach publicznych – jak wprowadzić SKUTECZNĄ PROCEDURĘ?

Czym jest wniosek?

Wniosek o wszczęcie postępowania to wewnętrzny dokument zamawiającego, który nie jest uregulowany w ustawie PZP.

Mimo braku takiego obowiązku każdy zamawiający posiada swój formularz wniosku. Informacje w nim zawarte są niezbędne do przygotowania przetargu. Informacje zawarte we wniosku to m.in.:

  1. Szacunkowa wartość zamówienia
  2. Sposób szacowania zamówienia (np. kosztorys inwestorski lub rozeznanie rynku)
  3. Osoby dokonujące szacowania
  4. Osoby sporządzające opis przedmiotu zamówienia
  5. Termin realizacji zamówienia
  6. Podział zamówienia na części
  7. Tryb postępowania
  8. Rodzaj zamówienia
  9. Kody CPV
  10. Propozycja osób do komisji przetargowej
  11. I inne

Dla kogo są wnioski?

Działu Zamówień Publicznych w zakresie koordynacji jego działań z komórkami merytorycznymi.

Komórek  organizacyjnych (merytorycznych) – w zakresie zgłaszania postępowania do wszczęcia.

Kierownika jednostki i kierowników komórek organizacyjnych – w zakresie nadzoru i kontroli zarządczej.

Z jakimi trudnościami może spotkać się Zamawiający?

Trudności zamawiającego:

  • Brak narzędzia do elektronicznego obiegu wniosków (nie jako pdf, ale jako system) istnieją EZD, EOD ale to są narzędzia do rejestracji i obiegu, a nie do tworzenia dokumentu, jakim jest wniosek
  • Przekazywanie i podpisywanie wniosków w formie papierowej – wydłuża procesowanie
  • Wnioski przygotowywane w sposób tradycyjny obarczone są ryzykiem popełniania błędów -niewypełnione dane niezbędne do wszczęcia procedury, błędy rachunkowe przy przeliczaniu wartości
  • Brak standaryzacji wniosku 

KURS eNotices2 dostępny na przetargOS.pl! KLIKNIJ w przycisk poniżej i uzyskaj dostęp do PrzetargOS PREMIUM lub skorzystaj z DEDYKOWANEGO KURSU! 👇


Praktyka – jak to wygląda u większości zamawiających?

Wniosek o wszczęcie postępowania, na podstawie planu zamówień publicznych składa jednostka organizacyjna do Działu zamówień Publicznych.

Przykładowa ścieżka weryfikacji i akceptacji może wyglądać następująco:

Specjalista Działu Informatyki->Kierownik Działu Informatyki->Główna Księgowa->Dział Zamówień Publicznych->Dyrektor organizacyjny->akceptacja Działu ZP

Na podstawie zatwierdzonego wniosku dział zamówień publicznych może wszcząć postępowanie.

Jak skutecznie składać wnioski w AsystentOS? I dlaczego warto zapoznać się z systemem?

Składanie wniosków o wszczęcie postępowania może odbywać w powiązaniu z planem postępowań na podstawie zgłoszonej do planu pozycji. Może się to również odbyć bez potrzeby drukowania wniosku, co daje możliwość uzyskiwania na pliku wszystkich wymaganych podpisów, ponieważ weryfikacja i akceptacja wniosku będzie się odbywała elektronicznie w systemie, zgodnie z ustaloną i wprowadzoną do systemu ścieżką. 

Zgłaszający wszczęcie postępowania wybiera swoją pozycję planu postępowań i z niej dokonuje wystawienia wniosku. 

Co daje elektronizacja wniosków?

  • Skrócić radykalnie czas akceptacji wniosku o wszczęcie postępowania
  • Uniknąć błędów podczas tworzenia wniosku
  • Wiedzę na temat aktualnego etapu procesu akceptacji w czasie rzeczywistym
  • Akceptację i weryfikację wniosku w systemie bez konieczności przesyłania dokumentu mailowo czy drukowania

ASYSTENT planowania i wniosków specjalnie DLA CIEBIE!

Zastanawiasz się, jak przeprowadzić proces planowania w Twojej jednostce? A może to wnioski spędzają Ci sen z powiek? Mamy na to rozwiązanie! SPRAWDŹ asystentOS.pl! 👇 Narzędzie dedykowane dla wszystkich uczestników procesu planowania i wniosków. Generuj wszystko jednym kliknięciem myszki!

Oceń artykuł! Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za Twoją opinie!

Napisz artykuł na przetargowa.pl lub zgłoś dla nas temat! Skontaktuj się z nami! (kliknij tutaj).

Author

  • Justyna Jaworska - Pietraszko

    Redaktor Naczelna czasopisma PRZETARGowa.pl Ekspert w dziedzinie zamówień publicznych z wieloletnim doświadczeniem praktycznym w przygotowywaniu, prowadzeniu oraz koordynacji i nadzorze procesu zakupowego w jednostkach sektora finansów publicznych, administracji rządowej, sektorze samorządowym oraz służbie zdrowia. Trener na wielu szkoleniach otwartych i zamkniętych, doradca zamawiających i wykonawców w zakresie postępowań, w tym współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Wykładowca studiów podyplomowych zamówień publicznych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

    View all posts

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Popularne w kategorii prawo

Popularne w kategorii ludzie

Wyróżnione w kategorii procesy